Music computer in teaching the “Listening to Music” course
Descripción del Articulo
The “Listening to Music” course is an important link in the music education of a child. The “Listening to Music” course fosters love and interest in music, teaches to understand its language, and develops emotional responsiveness in children. The article considers new opportunities in teaching the “...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/522 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación musical Música y Tecnologías Informáticas Computadora musical Escuchar música Music Education Music and Computer Technologies Music Computer Listening to Music. |
| id |
REVUSIL_03371c7513de955deca17c0a811d7220 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/522 |
| network_acronym_str |
REVUSIL |
| network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
Music computer in teaching the “Listening to Music” courseComputadora de música en la enseñanza del curso “Escuchando música”Gorbunova, Irina B.Kiseleva, Yulia N.Educación musicalMúsica y Tecnologías InformáticasComputadora musicalEscuchar músicaMusic EducationMusic and Computer TechnologiesMusic ComputerListening to Music.The “Listening to Music” course is an important link in the music education of a child. The “Listening to Music” course fosters love and interest in music, teaches to understand its language, and develops emotional responsiveness in children. The article considers new opportunities in teaching the “Listening to Music” course, which appeared along with a music computer, and which is more often used in the children's music school and meets the requirements of modern pedagogy. The article describes the capabilities of music and computer programs aimed at developing creative abilities of children. The authors examined new forms of work in the classroom using a music computer. The article proves that using a musical computer opens up broad prospects for employing creative tasks at children's music and art schools.El curso “Escuchar música” es un enlace importante en la educación musical de un niño. El curso “Escuchar música” fomenta el amor y el interés por la música, enseña a comprender su lenguaje y desarrolla la capacidad de respuesta emocional en los niños. El artículo considera nuevas oportunidades en la enseñanza del curso “Escuchar música”, que apareció junto con una computadora musical, y que se usa con mayor frecuencia en la escuela de música para niños y cumple con los requisitos de la pedagogía moderna. El artículo describe las capacidades de la música y los programas informáticos destinados a desarrollar las habilidades creativas de los niños. Los autores examinaron nuevas formas de trabajo en el aula utilizando una computadora musical. El artículo demuestra que el uso de una computadora musical abre amplias perspectivas para emplear tareas creativas en las escuelas de música y arte para niños.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/52210.20511/pyr2020.v8n2.522Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e5222310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522/953Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5222022-06-02T14:41:11Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course Computadora de música en la enseñanza del curso “Escuchando música” |
| title |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course |
| spellingShingle |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course Gorbunova, Irina B. Educación musical Música y Tecnologías Informáticas Computadora musical Escuchar música Music Education Music and Computer Technologies Music Computer Listening to Music. |
| title_short |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course |
| title_full |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course |
| title_fullStr |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course |
| title_full_unstemmed |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course |
| title_sort |
Music computer in teaching the “Listening to Music” course |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Gorbunova, Irina B. Kiseleva, Yulia N. |
| author |
Gorbunova, Irina B. |
| author_facet |
Gorbunova, Irina B. Kiseleva, Yulia N. |
| author_role |
author |
| author2 |
Kiseleva, Yulia N. |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación musical Música y Tecnologías Informáticas Computadora musical Escuchar música Music Education Music and Computer Technologies Music Computer Listening to Music. |
| topic |
Educación musical Música y Tecnologías Informáticas Computadora musical Escuchar música Music Education Music and Computer Technologies Music Computer Listening to Music. |
| description |
The “Listening to Music” course is an important link in the music education of a child. The “Listening to Music” course fosters love and interest in music, teaches to understand its language, and develops emotional responsiveness in children. The article considers new opportunities in teaching the “Listening to Music” course, which appeared along with a music computer, and which is more often used in the children's music school and meets the requirements of modern pedagogy. The article describes the capabilities of music and computer programs aimed at developing creative abilities of children. The authors examined new forms of work in the classroom using a music computer. The article proves that using a musical computer opens up broad prospects for employing creative tasks at children's music and art schools. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-18 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522 10.20511/pyr2020.v8n2.522 |
| url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522 |
| identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n2.522 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
| language |
eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522/953 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n2 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
| instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
| instacron_str |
USIL |
| institution |
USIL |
| reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1789528872611479552 |
| score |
13.955691 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).