The Consciousness of Pain in The Black Heralds

Descripción del Articulo

With The Black Heralds (1919), Vallejo begins his first literary archeology that already hoarded, from previous compositions, a broad knowledge of the symbolic structures of the literary currents that flooded the gatherings and academic forums of the early twentieth century. So much so that a poem l...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Merino, Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Ricardo Palma
Repositorio:Revistas - Universidad Ricardo Palma
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/5188
Enlace del recurso:http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5188
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:César Vallejo
The Black Heralds
literary currents
Spanish American «modernismo»
dialectics
pain
Los heraldos negros
corrientes literarias
modernismo
dialéctica
dolor
id REVURP_c6646d1b079970c78ecfcac15d251e6d
oai_identifier_str oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/5188
network_acronym_str REVURP
network_name_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository_id_str
spelling The Consciousness of Pain in The Black HeraldsLa conciencia del dolor en Los heraldos negrosMerino, AntonioCésar VallejoThe Black Heraldsliterary currentsSpanish American «modernismo»dialecticspainCésar VallejoLos heraldos negroscorrientes literariasmodernismodialécticadolorWith The Black Heralds (1919), Vallejo begins his first literary archeology that already hoarded, from previous compositions, a broad knowledge of the symbolic structures of the literary currents that flooded the gatherings and academic forums of the early twentieth century. So much so that a poem like «Campanas muertas» («Dead Bells»), published in La Reforma on november 13, 1915, that is, several years before the publication of The Black Heralds, will have a major importance. In addition, in that same year of 1915, Vallejo draws a new line in its complex poetic universe, benefiting from new friends and «fellow travelers» (Orrego, Garrido, Imaña, Haya de la Torre, etc.) and readings of Schiller, Poe and Tennyson that, with the years, will allow him to know better his reality and his time; a time that, in Vallejo, is always dialectical, that is, contradictory, pessimistic, of exaltation, of memories and expectations, but always human.Con Los heraldos negros (1919), Vallejo inicia su primera arqueología literaria que ya atesoraba, desde composiciones anteriores, un amplio conocimiento de las estructuras simbólicas de las corrientes literarias que inundaron las tertulias y los foros academicistas de principios del pasado siglo XX. Tanto es así que un poema como «Campanas muertas», publicado en La Reforma el 13 de noviembre de 1915, es decir, varios años antes de dar a conocer sus composiciones de Los heraldos negros, tendrá una importancia capital. Además, en ese mismo año 1915, Vallejo traza una nueva línea en su complejo universo poético, nutriéndose de nuevos amigos y «compañeros de viaje» (Orrego, Garrido, Imaña, Haya de la Torre, etc.) y de lecturas de Schiller, Poe y Tennyson que, con los años, le permitirán conocer mejor su realidad y su tiempo; un tiempo que, en Vallejo, siempre es dialéctico, es decir, contradictorio, pesimista, de exaltación, de recuerdos y de esperas, pero siempre humano.Universidad Ricardo Palma, Rectorado2019-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/518810.31381/archivoVallejo.v2n4.5188Archivo Vallejo; Vol. 2 Núm. 4 (2019): Julio - Diciembre; 125-1322663-92542616-989410.31381/archivoVallejo.v2n4reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5188/6816Derechos de autor 2019 Antonio Merinohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/51882022-12-27T02:02:19Z
dc.title.none.fl_str_mv The Consciousness of Pain in The Black Heralds
La conciencia del dolor en Los heraldos negros
title The Consciousness of Pain in The Black Heralds
spellingShingle The Consciousness of Pain in The Black Heralds
Merino, Antonio
César Vallejo
The Black Heralds
literary currents
Spanish American «modernismo»
dialectics
pain
César Vallejo
Los heraldos negros
corrientes literarias
modernismo
dialéctica
dolor
title_short The Consciousness of Pain in The Black Heralds
title_full The Consciousness of Pain in The Black Heralds
title_fullStr The Consciousness of Pain in The Black Heralds
title_full_unstemmed The Consciousness of Pain in The Black Heralds
title_sort The Consciousness of Pain in The Black Heralds
dc.creator.none.fl_str_mv Merino, Antonio
author Merino, Antonio
author_facet Merino, Antonio
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv César Vallejo
The Black Heralds
literary currents
Spanish American «modernismo»
dialectics
pain
César Vallejo
Los heraldos negros
corrientes literarias
modernismo
dialéctica
dolor
topic César Vallejo
The Black Heralds
literary currents
Spanish American «modernismo»
dialectics
pain
César Vallejo
Los heraldos negros
corrientes literarias
modernismo
dialéctica
dolor
description With The Black Heralds (1919), Vallejo begins his first literary archeology that already hoarded, from previous compositions, a broad knowledge of the symbolic structures of the literary currents that flooded the gatherings and academic forums of the early twentieth century. So much so that a poem like «Campanas muertas» («Dead Bells»), published in La Reforma on november 13, 1915, that is, several years before the publication of The Black Heralds, will have a major importance. In addition, in that same year of 1915, Vallejo draws a new line in its complex poetic universe, benefiting from new friends and «fellow travelers» (Orrego, Garrido, Imaña, Haya de la Torre, etc.) and readings of Schiller, Poe and Tennyson that, with the years, will allow him to know better his reality and his time; a time that, in Vallejo, is always dialectical, that is, contradictory, pessimistic, of exaltation, of memories and expectations, but always human.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5188
10.31381/archivoVallejo.v2n4.5188
url http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5188
identifier_str_mv 10.31381/archivoVallejo.v2n4.5188
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5188/6816
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Antonio Merino
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Antonio Merino
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Ricardo Palma, Rectorado
publisher.none.fl_str_mv Universidad Ricardo Palma, Rectorado
dc.source.none.fl_str_mv Archivo Vallejo; Vol. 2 Núm. 4 (2019): Julio - Diciembre; 125-132
2663-9254
2616-9894
10.31381/archivoVallejo.v2n4
reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma
instname:Universidad Ricardo Palma
instacron:URP
instname_str Universidad Ricardo Palma
instacron_str URP
institution URP
reponame_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
collection Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789625162672373760
score 13.927358
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).