Transforming medical education in the 21st century: the role of competency-based medical education: Transformando la educación médica del siglo XXI: el rol de la educación médica basada en competencias
Descripción del Articulo
Introduction: With the changing landscape of medical education, it is crucial to critically examine existing approaches and frameworks. competency-based medical education (CBME) emerges as a promising paradigm shift, which prioritizes learner-centered, outcome-oriented development of skills, knowled...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/5950 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/RFMH/article/view/5950 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Medical education competency-based education Evaluation of Medical School Curricula Health Care clinical competence Quality Improvement Educación médica educación basada en competencias Evaluación de los Planes de Estudios de las Escuelas de Medicina Atención a la Salud competencia clínica Mejoramiento de la Calidad |
Sumario: | Introduction: With the changing landscape of medical education, it is crucial to critically examine existing approaches and frameworks. competency-based medical education (CBME) emerges as a promising paradigm shift, which prioritizes learner-centered, outcome-oriented development of skills, knowledge, and attitudes. Objective: To identify the essential structural and procedural adjustments needed for effective implementation of CBME. It underscores the importance of reorganizing educational institutions, adapting instructional and assessment techniques, and fostering acceptance of CBME in the classroom. Results: To effectively deliver CBME, it is imperative to restructure educational institutions to focus on competency-based curricula and personalized instruction. Also, there is a need to modify teaching and assessment strategies to facilitate continuous assessment and active learning. Conclusions: Adopting CBME principles can enable medical education to produce professionals equipped with the skills necessary to meet the dynamic demands of modern medicine. |
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Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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