Impact of the Qali Warma school feeding program on anemia and chronic malnutrition in children

Descripción del Articulo

This article provides evidence of the impact of the Qali Warma school feeding program on anemia and chronic malnutrition in children between 3 and 5 years of age in Peru. Drawing on data from the 2014 to 2017 Peruvian Demographic and Health Survey, we obtain empirical results through a quantitative...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Francke, Pedro Andrés, Acosta, Gustavo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad del Pacífico
Repositorio:Revistas - Universidad del Pacífico
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/1228
Enlace del recurso:https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/1228
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Child; Peru, Nutrition Programs and Policies; Anemia; Child nutrition disorders.
Niño; Perú; Programas y políticas en alimentación y nutrición; Anemia; Desnutrición infantil.
Descripción
Sumario:This article provides evidence of the impact of the Qali Warma school feeding program on anemia and chronic malnutrition in children between 3 and 5 years of age in Peru. Drawing on data from the 2014 to 2017 Peruvian Demographic and Health Survey, we obtain empirical results through a quantitative two-step evaluation. First, we use entropy balancing and machine learning techniques to achieve a comparable control group that allows for robust estimates. Then, employing regressions, we estimate the program’s effect  on the variables of interest. The results indicate that Qali Warma has no effect on anemia nor on chronic malnutrition in the age range studied.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).