Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
Descripción del Articulo
The idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about certain topics and then return to the rea...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/285 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | University, community, higher education. universidad comunidad educación superior |
id |
REVUPEU_def3beae723ce149b878b4b3655a8d90 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/285 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of MontemorelosMejorando la relación entre la universidad y la comunidad: el caso de la universidad de Montemorelos - Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of MontemorelosGregorutti, GustavoCharles-Marcel, ZenoUniversity, community, higher education.universidadcomunidadeducación superiorThe idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about certain topics and then return to the real world. In recent years, there has been a growing concern in various groups of scholars and public leaders for the relevance of the impact that universities are having on their communities. This study focuses on Montemorelos University and its impact on the surrounding communities. This study also reveals examples of how community involvement can be a key factor in higher education.La idea de universidad en Latinoamérica ha sido fuertemente influenciada por los modelos europeos que se perpetuaron desde la llegada de los colonizadores. Como resultado, la actividad universitaria fue concebida en lugares especiales donde los estudiantes aprendían acerca de ciertos temas, para luego volver al mundo real. En los últimos años, ha habido una creciente preocupación en diversos grupos de académicos y líderes públicos por la relevancia del impacto que las universidades están teniendo en sus respectivas comunidades. Este estudio se centra en la Universidad de Montemorelos y su impacto en las comunidades circundantes. Asimismo, este estudio revela ejemplos de cómo la participación en la comunidad puede ser un factor clave para la educación superior.Universidad Peruana Unión2013-11-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/28510.17162/au.v0i2.285Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 2 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 109-1242304-03352225-713610.17162/au.v0i2reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285/pdf10.17162/au.v0i2.285.g281Derechos de autor 2013 Gustavo Gregorutti, Zeno Charles-Marcelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:17Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos Mejorando la relación entre la universidad y la comunidad: el caso de la universidad de Montemorelos - Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos |
title |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos |
spellingShingle |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos Gregorutti, Gustavo University, community, higher education. universidad comunidad educación superior |
title_short |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos |
title_full |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos |
title_fullStr |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos |
title_full_unstemmed |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos |
title_sort |
Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gregorutti, Gustavo Charles-Marcel, Zeno |
author |
Gregorutti, Gustavo |
author_facet |
Gregorutti, Gustavo Charles-Marcel, Zeno |
author_role |
author |
author2 |
Charles-Marcel, Zeno |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
University, community, higher education. universidad comunidad educación superior |
topic |
University, community, higher education. universidad comunidad educación superior |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about certain topics and then return to the real world. In recent years, there has been a growing concern in various groups of scholars and public leaders for the relevance of the impact that universities are having on their communities. This study focuses on Montemorelos University and its impact on the surrounding communities. This study also reveals examples of how community involvement can be a key factor in higher education. La idea de universidad en Latinoamérica ha sido fuertemente influenciada por los modelos europeos que se perpetuaron desde la llegada de los colonizadores. Como resultado, la actividad universitaria fue concebida en lugares especiales donde los estudiantes aprendían acerca de ciertos temas, para luego volver al mundo real. En los últimos años, ha habido una creciente preocupación en diversos grupos de académicos y líderes públicos por la relevancia del impacto que las universidades están teniendo en sus respectivas comunidades. Este estudio se centra en la Universidad de Montemorelos y su impacto en las comunidades circundantes. Asimismo, este estudio revela ejemplos de cómo la participación en la comunidad puede ser un factor clave para la educación superior. |
description |
The idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about certain topics and then return to the real world. In recent years, there has been a growing concern in various groups of scholars and public leaders for the relevance of the impact that universities are having on their communities. This study focuses on Montemorelos University and its impact on the surrounding communities. This study also reveals examples of how community involvement can be a key factor in higher education. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-11-21 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285 10.17162/au.v0i2.285 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v0i2.285 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285/pdf 10.17162/au.v0i2.285.g281 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2013 Gustavo Gregorutti, Zeno Charles-Marcel info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2013 Gustavo Gregorutti, Zeno Charles-Marcel |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 2 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 109-124 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v0i2 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1702468990995005440 |
score |
13.894945 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).