Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos

Descripción del Articulo

The idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about  certain topics and then return to the rea...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Gregorutti, Gustavo, Charles-Marcel, Zeno
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/285
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:University, community, higher education.
universidad
comunidad
educación superior
id REVUPEU_def3beae723ce149b878b4b3655a8d90
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/285
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of MontemorelosMejorando la relación entre la universidad y la comunidad: el caso de la universidad de Montemorelos - Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of MontemorelosGregorutti, GustavoCharles-Marcel, ZenoUniversity, community, higher education.universidadcomunidadeducación superiorThe idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about  certain topics and then return to the real world. In recent years, there has been a growing concern in various groups of scholars and public leaders for the relevance of the impact that universities are having on their communities. This study focuses on Montemorelos University and its impact on the surrounding communities. This study also reveals examples of how community involvement can be a key factor in higher education.La idea de universidad en Latinoamérica ha sido fuertemente influenciada por los modelos europeos que se perpetuaron desde la llegada de los colonizadores. Como resultado, la actividad universitaria fue concebida en lugares especiales donde los estudiantes aprendían acerca de ciertos temas, para luego volver al mundo real. En los últimos años, ha habido una creciente preocupación en diversos grupos de académicos y líderes públicos por la relevancia del impacto que las universidades están teniendo en sus respectivas comunidades. Este estudio se centra en la Universidad de Montemorelos y su impacto en las comunidades circundantes. Asimismo, este estudio revela ejemplos de cómo la participación en la comunidad puede ser un factor clave para la educación superior.Universidad Peruana Unión2013-11-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/28510.17162/au.v0i2.285Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 2 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 109-1242304-03352225-713610.17162/au.v0i2reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285/pdf10.17162/au.v0i2.285.g281Derechos de autor 2013 Gustavo Gregorutti, Zeno Charles-Marcelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:17Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
Mejorando la relación entre la universidad y la comunidad: el caso de la universidad de Montemorelos - Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
title Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
spellingShingle Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
Gregorutti, Gustavo
University, community, higher education.
universidad
comunidad
educación superior
title_short Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
title_full Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
title_fullStr Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
title_full_unstemmed Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
title_sort Improving the relationship between the University and the community: The case of the University of Montemorelos
dc.creator.none.fl_str_mv Gregorutti, Gustavo
Charles-Marcel, Zeno
author Gregorutti, Gustavo
author_facet Gregorutti, Gustavo
Charles-Marcel, Zeno
author_role author
author2 Charles-Marcel, Zeno
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv University, community, higher education.
universidad
comunidad
educación superior
topic University, community, higher education.
universidad
comunidad
educación superior
dc.description.none.fl_txt_mv The idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about  certain topics and then return to the real world. In recent years, there has been a growing concern in various groups of scholars and public leaders for the relevance of the impact that universities are having on their communities. This study focuses on Montemorelos University and its impact on the surrounding communities. This study also reveals examples of how community involvement can be a key factor in higher education.
La idea de universidad en Latinoamérica ha sido fuertemente influenciada por los modelos europeos que se perpetuaron desde la llegada de los colonizadores. Como resultado, la actividad universitaria fue concebida en lugares especiales donde los estudiantes aprendían acerca de ciertos temas, para luego volver al mundo real. En los últimos años, ha habido una creciente preocupación en diversos grupos de académicos y líderes públicos por la relevancia del impacto que las universidades están teniendo en sus respectivas comunidades. Este estudio se centra en la Universidad de Montemorelos y su impacto en las comunidades circundantes. Asimismo, este estudio revela ejemplos de cómo la participación en la comunidad puede ser un factor clave para la educación superior.
description The idea of the university in Latin America has been strongly influenced by European models that were perpetuated since the arrival of the colonizers. As a result, the university activity was conceived in special places where students learned about  certain topics and then return to the real world. In recent years, there has been a growing concern in various groups of scholars and public leaders for the relevance of the impact that universities are having on their communities. This study focuses on Montemorelos University and its impact on the surrounding communities. This study also reveals examples of how community involvement can be a key factor in higher education.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-11-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285
10.17162/au.v0i2.285
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285
identifier_str_mv 10.17162/au.v0i2.285
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/285/pdf
10.17162/au.v0i2.285.g281
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2013 Gustavo Gregorutti, Zeno Charles-Marcel
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2013 Gustavo Gregorutti, Zeno Charles-Marcel
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 2 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 109-124
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v0i2
reponame:Revistas Universidad Peruana Unión
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revistas Universidad Peruana Unión
collection Revistas Universidad Peruana Unión
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1702468990995005440
score 13.894945
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).