Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School

Descripción del Articulo

This study proposes a model of experiential intervention that allows High School students to self-regulate their behavior for the adequate personal development in the adolescence. The methodology of the research was mixed. Quantitative and qualitative data were collected, analyzed and linked to obta...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mamani Quispe, Queleon Elmer
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/193
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/193
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:self-regulation of behavior
tutorial program
personality
character
autorregulación del comportamiento
programa tutorial
personalidad
carácter.
id REVUPEU_bd38190217250afc1b07ebe7acd6c091
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/193
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private SchoolEfectividad de un programa tutorial en la autorregulación del comportamiento de los alumnos de educación secundaria de un colegio privado confesionalMamani Quispe, Queleon Elmerself-regulation of behaviortutorial programpersonalitycharacterautorregulación del comportamientoprograma tutorialpersonalidadcarácter.This study proposes a model of experiential intervention that allows High School students to self-regulate their behavior for the adequate personal development in the adolescence. The methodology of the research was mixed. Quantitative and qualitative data were collected, analyzed and linked to obtaining complementary information on the phenomenon under study. We used the quasi-experimental design with pre and posttest design when working with intact groups: control and experimental group. This methodology allows the treatment of the phenomenon from a holistic perspective, by detecting basic and relevant elements in different situations, studying the behaviors of students when confronted with moral situations of conflict with values, and in circumstances that show self-regulation of the behavior to determine the decision or disposition of the adolescents in a rational and autonomous way. The results obtained through the t-test showed that the program was effective in self-regulation of behavior with an average score of Control Group 100.70 and the Experimental Group corresponding to 129.30 and the significance level reflects a significant result (0.000 <0.05).La investigación propone un modelo de intervención experiencial que permite a los estudiantes de secundaria autorregular su comportamiento para el desarrollo personal adecuado en la etapa de la adolescencia. La metodología de la investigación fue mixta. Se recolectó, analizó y vinculó datos cuantitativos y cualitativos para obtener mayor información complementaria sobre el fenómeno en estudio. Se utilizó el diseño cuasi experimental con diseño pre y postest, al trabajar con grupos intactos: grupo control y experimental. Esta metodología permite el tratamiento del fenómeno desde la perspectiva holística, al detectar elementos básicos y relevantes en diversas situaciones,estudiar las conductas de los estudiantes adolescentes al enfrentarlos a situaciones morales de conflicto con los valores, y en circunstancias que ponga en evidencia la autorregulación del comportamiento para determinar la decisión o disposición de losadolescentes de manera racional y autónoma. Los resultados obtenidos mediante la prueba t demostró que el programa fue efectivo en la autorregulación del comportamiento con un puntaje promedio del Grupo Control 100.70 y del Grupo Experimental corresponde a 129.30 y el nivel de significancia reflejan un resultado significativo (sig. 0.000 < 0.05).Universidad Peruana Unión2017-09-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/19310.17162/au.v7i2.193Apuntes Universitarios; Vol. 7 Núm. 2 (2017): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 23-332304-03352225-713610.17162/au.v7i2reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/193/pdf10.17162/au.v7i2.193.g189Derechos de autor 2017 Apuntes Universitariosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:12Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
Efectividad de un programa tutorial en la autorregulación del comportamiento de los alumnos de educación secundaria de un colegio privado confesional
title Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
spellingShingle Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
Mamani Quispe, Queleon Elmer
self-regulation of behavior
tutorial program
personality
character
autorregulación del comportamiento
programa tutorial
personalidad
carácter.
title_short Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
title_full Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
title_fullStr Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
title_full_unstemmed Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
title_sort Effectiveness of a tutorial program in the self-regulation of High School students of a Confessional Private School
dc.creator.none.fl_str_mv Mamani Quispe, Queleon Elmer
author Mamani Quispe, Queleon Elmer
author_facet Mamani Quispe, Queleon Elmer
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv self-regulation of behavior
tutorial program
personality
character
autorregulación del comportamiento
programa tutorial
personalidad
carácter.
topic self-regulation of behavior
tutorial program
personality
character
autorregulación del comportamiento
programa tutorial
personalidad
carácter.
dc.description.none.fl_txt_mv This study proposes a model of experiential intervention that allows High School students to self-regulate their behavior for the adequate personal development in the adolescence. The methodology of the research was mixed. Quantitative and qualitative data were collected, analyzed and linked to obtaining complementary information on the phenomenon under study. We used the quasi-experimental design with pre and posttest design when working with intact groups: control and experimental group. This methodology allows the treatment of the phenomenon from a holistic perspective, by detecting basic and relevant elements in different situations, studying the behaviors of students when confronted with moral situations of conflict with values, and in circumstances that show self-regulation of the behavior to determine the decision or disposition of the adolescents in a rational and autonomous way. The results obtained through the t-test showed that the program was effective in self-regulation of behavior with an average score of Control Group 100.70 and the Experimental Group corresponding to 129.30 and the significance level reflects a significant result (0.000 <0.05).
La investigación propone un modelo de intervención experiencial que permite a los estudiantes de secundaria autorregular su comportamiento para el desarrollo personal adecuado en la etapa de la adolescencia. La metodología de la investigación fue mixta. Se recolectó, analizó y vinculó datos cuantitativos y cualitativos para obtener mayor información complementaria sobre el fenómeno en estudio. Se utilizó el diseño cuasi experimental con diseño pre y postest, al trabajar con grupos intactos: grupo control y experimental. Esta metodología permite el tratamiento del fenómeno desde la perspectiva holística, al detectar elementos básicos y relevantes en diversas situaciones,estudiar las conductas de los estudiantes adolescentes al enfrentarlos a situaciones morales de conflicto con los valores, y en circunstancias que ponga en evidencia la autorregulación del comportamiento para determinar la decisión o disposición de losadolescentes de manera racional y autónoma. Los resultados obtenidos mediante la prueba t demostró que el programa fue efectivo en la autorregulación del comportamiento con un puntaje promedio del Grupo Control 100.70 y del Grupo Experimental corresponde a 129.30 y el nivel de significancia reflejan un resultado significativo (sig. 0.000 < 0.05).
description This study proposes a model of experiential intervention that allows High School students to self-regulate their behavior for the adequate personal development in the adolescence. The methodology of the research was mixed. Quantitative and qualitative data were collected, analyzed and linked to obtaining complementary information on the phenomenon under study. We used the quasi-experimental design with pre and posttest design when working with intact groups: control and experimental group. This methodology allows the treatment of the phenomenon from a holistic perspective, by detecting basic and relevant elements in different situations, studying the behaviors of students when confronted with moral situations of conflict with values, and in circumstances that show self-regulation of the behavior to determine the decision or disposition of the adolescents in a rational and autonomous way. The results obtained through the t-test showed that the program was effective in self-regulation of behavior with an average score of Control Group 100.70 and the Experimental Group corresponding to 129.30 and the significance level reflects a significant result (0.000 <0.05).
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-25
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/193
10.17162/au.v7i2.193
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/193
identifier_str_mv 10.17162/au.v7i2.193
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/193/pdf
10.17162/au.v7i2.193.g189
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Apuntes Universitarios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Apuntes Universitarios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 7 Núm. 2 (2017): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 23-33
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v7i2
reponame:Revistas Universidad Peruana Unión
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revistas Universidad Peruana Unión
collection Revistas Universidad Peruana Unión
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1702468990458134528
score 13.898196
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).