Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin
Descripción del Articulo
This paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studie...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/296 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution. fijismo uniformismo catastrofismo variación selección natural especiación supervivencia del más apto evolución |
| id |
REVUPEU_9f04b3e8ce7fd526f172be5c7eb51f40 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/296 |
| network_acronym_str |
2304-0335 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| spelling |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert DarwinMaestros, ideas y lecturas que cambiaron el pensamiento de Charles Robert Darwin - Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert DarwinPriora, Juan CarlosFixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution.fijismouniformismocatastrofismovariaciónselección naturalespeciaciónsupervivencia del más aptoevoluciónThis paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studies, teachers, friendships, readings, and the doubts that nagged him throughout his life. In short, we will refer to the whole collection of the personal experiences that shaped and transformed his thought, to the point of prompting him to write a book that shook up the world.En este ensayo nos proponemos exponer quiénes fueron los maestros, qué lecturas, ideas y qué otras circunstancias impactaron, definidamente, sobre la estructura mental de Darwin, al punto de hacerle abandonar algunas ideas y adoptar otras. Al hablar de Charles Darwin, nos ocuparemos de sus ancestros, sus estudios, sus maestros, sus amistades, sus lecturas y las dudas que lo acuciaron durante su existencia. En síntesis, de todo ese bagaje de experiencias que formó y transformó su pensamiento, al punto de producir una obra que revolucionó al mundo.Universidad Peruana Unión2013-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/29610.17162/au.v0i1.296Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 117-1392304-03352225-713610.17162/au.v0i1reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296/pdf10.17162/au.v0i1.296.g292Derechos de autor 2013 Juan Carlos Priorainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:17Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin Maestros, ideas y lecturas que cambiaron el pensamiento de Charles Robert Darwin - Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin |
| title |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin |
| spellingShingle |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin Priora, Juan Carlos Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution. fijismo uniformismo catastrofismo variación selección natural especiación supervivencia del más apto evolución |
| title_short |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin |
| title_full |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin |
| title_fullStr |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin |
| title_full_unstemmed |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin |
| title_sort |
Teachers, ideas, and readings that shaped the thought of Charles Robert Darwin |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Priora, Juan Carlos |
| author |
Priora, Juan Carlos |
| author_facet |
Priora, Juan Carlos |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution. fijismo uniformismo catastrofismo variación selección natural especiación supervivencia del más apto evolución |
| topic |
Fixism, uniformism, catastrophism, variations, natural selection, speciation, survival of the fittest, evolution. fijismo uniformismo catastrofismo variación selección natural especiación supervivencia del más apto evolución |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
This paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studies, teachers, friendships, readings, and the doubts that nagged him throughout his life. In short, we will refer to the whole collection of the personal experiences that shaped and transformed his thought, to the point of prompting him to write a book that shook up the world. En este ensayo nos proponemos exponer quiénes fueron los maestros, qué lecturas, ideas y qué otras circunstancias impactaron, definidamente, sobre la estructura mental de Darwin, al punto de hacerle abandonar algunas ideas y adoptar otras. Al hablar de Charles Darwin, nos ocuparemos de sus ancestros, sus estudios, sus maestros, sus amistades, sus lecturas y las dudas que lo acuciaron durante su existencia. En síntesis, de todo ese bagaje de experiencias que formó y transformó su pensamiento, al punto de producir una obra que revolucionó al mundo. |
| description |
This paper sets out to review Charles Darwin’s teachers, readings, and which ideas and other events had a definite impact on his mental framework, to the extent that they prompted him to dismiss some ideas while adopting others. When discussing Charles Darwin, we will devote to his ancestors, studies, teachers, friendships, readings, and the doubts that nagged him throughout his life. In short, we will refer to the whole collection of the personal experiences that shaped and transformed his thought, to the point of prompting him to write a book that shook up the world. |
| publishDate |
2013 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-14 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296 10.17162/au.v0i1.296 |
| url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296 |
| identifier_str_mv |
10.17162/au.v0i1.296 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/296/pdf 10.17162/au.v0i1.296.g292 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2013 Juan Carlos Priora info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2013 Juan Carlos Priora |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 117-139 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v0i1 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
| reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
| collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
| instname_str |
Universidad Peruana Unión |
| instacron_str |
UPEU |
| institution |
UPEU |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1702468991022268416 |
| score |
13.962491 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).