Meta-synthesis of factors affecting the explanation of sales network performance in the Iranian insurance industry

Descripción del Articulo

The aim of this study was Meta-synthesis of factors affecting the explanation of sales network performance in the Iranian insurance industry. The method of this research using the data theory, which is one of the best research strategies, through which; Theory is based on the main concepts of the da...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Daghighi Asli, Hashem, Shahroodi, Kambiz, Mirbarg Kar, Seyed Mozaffar, Rahmati, Yalda
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/576
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/576
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Economy, services, life insurance, sales network, Iran
Economía, servicios, seguros de vida, red de ventas, Irán
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dc.description.none.fl_txt_mv The aim of this study was Meta-synthesis of factors affecting the explanation of sales network performance in the Iranian insurance industry. The method of this research using the data theory, which is one of the best research strategies, through which; Theory is based on the main concepts of the data. In this regard, the meta-combined method has been systematically used to collect and review previous studies and the foundation data method to provide a theoretical model. In the first stage, by integrating automatic and manual search strategies, 25 related research articles published in the scope of sales network performance in the insurance industry in the period 2009 to 2018 is covered for English articles and 2011 to 2018 for Persian articles. In the final stage, after implementing the proposed steps of Glaser and Strauss, the proposed theoretical model is presented. The results of the research obtained from the first stage have shown that psychological and behavioral factors have the highest frequency in previous studies and have paid the most attention, which in fact focuses studies on empowering human resources active in the insurance industry. According to the results individual factors related to representatives and factors related to the organization of representatives, central conditions including: performance of insurance agent, strategic conditions including: factors related to central insurance, prevailing context conditions included.
El objetivo de este estudio fue la meta-síntesis de factores que afectan la explicación del desempeño de la red de ventas en la industria de seguros iraní. El método de esta investigación utilizando la teoría de datos, que es una de las mejores estrategias de investigación, a través de la cual; La teoría se basa en los conceptos principales de los datos. En este sentido, el método meta-combinado se ha utilizado sistemáticamente para recopilar y revisar estudios previos y el método de base de datos para proporcionar un modelo teórico. En la primera etapa, al integrar estrategias de búsqueda automática y manual, se cubren 25 artículos de investigación relacionados publicados en el alcance del desempeño de la red de ventas en la industria de seguros en el período 2009 a 2018 para artículos en inglés y de 2011 a 2018 para artículos persas. En la etapa final, luego de implementar los pasos propuestos por Glaser y Strauss, se presenta el modelo teórico propuesto. Los hallazgos de la investigación obtenidos de la primera etapa han mostrado que los factores psicológicos y conductuales tienen la mayor frecuencia en estudios previos y han prestado mayor atención, lo que de hecho enfoca estudios en el empoderamiento de los recursos humanos activos en la industria aseguradora. De acuerdo con los resultados factores individuales relacionados con los representantes y factores relacionados con la organización de los representantes, condiciones centrales que incluyen: desempeño del agente de seguros, condiciones estratégicas que incluyen: factores relacionados con el seguro central, condiciones del contexto predominante incluidas.
description The aim of this study was Meta-synthesis of factors affecting the explanation of sales network performance in the Iranian insurance industry. The method of this research using the data theory, which is one of the best research strategies, through which; Theory is based on the main concepts of the data. In this regard, the meta-combined method has been systematically used to collect and review previous studies and the foundation data method to provide a theoretical model. In the first stage, by integrating automatic and manual search strategies, 25 related research articles published in the scope of sales network performance in the insurance industry in the period 2009 to 2018 is covered for English articles and 2011 to 2018 for Persian articles. In the final stage, after implementing the proposed steps of Glaser and Strauss, the proposed theoretical model is presented. The results of the research obtained from the first stage have shown that psychological and behavioral factors have the highest frequency in previous studies and have paid the most attention, which in fact focuses studies on empowering human resources active in the insurance industry. According to the results individual factors related to representatives and factors related to the organization of representatives, central conditions including: performance of insurance agent, strategic conditions including: factors related to central insurance, prevailing context conditions included.
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