The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business

Descripción del Articulo

Entrepreneurship development is important for any business. The purpose of this study is to present an entrepreneurial model for start-ups focused on the impact of innovation and non-formal education. The present research model examines the role of informal training on business performance and custo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Fakher, Ghadir, Azma, Fereydoon, Shojaei, Samereh, Reza Mostaghimi, Mahmoud
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/707
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/707
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Entrepreneurship Model, Non-formal Education, Business Performance, Innovation, Human Capital
modelo de emprendimiento, educación no formal, desempeño empresarial, innovación, capital humano
id REVUPEU_3c6d59cec5069213425cef88895343d5
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/707
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new businessEl papel educativo de la formación informal en la creación de un modelo empresarial de nuevos negociosFakher, Ghadir Azma, Fereydoon Shojaei, Samereh Reza Mostaghimi, Mahmoud Entrepreneurship Model, Non-formal Education, Business Performance, Innovation, Human Capitalmodelo de emprendimiento, educación no formal, desempeño empresarial, innovación, capital humanoEntrepreneurship development is important for any business. The purpose of this study is to present an entrepreneurial model for start-ups focused on the impact of innovation and non-formal education. The present research model examines the role of informal training on business performance and customer expectation estimation. The derived theoretical model was tested on 100 startup business data in Iran. The PLS-SEM analysis showed that non-formal education directly affected the performance of businesses. Findings showed that human capital is one of the determinants of non-formal education. The mediating effect of informal training and customer expectation estimation on the relationship between HR quality and business performance was quite evident.El desarrollo del emprendimiento empresarial es importante para cualquier negocio. El propósito de este estudio es presentar un modelo empresarial para start-ups enfocado en el impacto de la innovación y la educación no formal. El presente modelo de investigación examina el papel de la formación informal en el rendimiento empresarial y la estimación de las expectativas del cliente. El modelo teórico derivado se probó en 100 datos de empresas emergentes en Irán. El análisis PLS-SEM mostró que la educación no formal afectó directamente el desempeño de las empresas. Los resultados mostraron que el capital humano es uno de los determinantes de la educación no formal. El efecto mediador de la formación informal y la estimación de las expectativas del cliente sobre la relación entre la calidad de RR.HH. y el rendimiento empresarial fue bastante evidenteUniversidad Peruana Unión2021-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/70710.17162/au.v11i3.707Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 285 - 3102304-03352225-713610.17162/au.v11i3reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/707/783Derechos de autor 2021 Ghadir Fakher, Fereydoon Azma, Samereh Shojaei, Mahmoud Reza Mostaghimihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:25Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
El papel educativo de la formación informal en la creación de un modelo empresarial de nuevos negocios
title The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
spellingShingle The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
Fakher, Ghadir
Entrepreneurship Model, Non-formal Education, Business Performance, Innovation, Human Capital
modelo de emprendimiento, educación no formal, desempeño empresarial, innovación, capital humano
title_short The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
title_full The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
title_fullStr The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
title_full_unstemmed The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
title_sort The educational role of informal training in creating an entrepreneurial model of new business
dc.creator.none.fl_str_mv Fakher, Ghadir
Azma, Fereydoon
Shojaei, Samereh
Reza Mostaghimi, Mahmoud
author Fakher, Ghadir
author_facet Fakher, Ghadir
Azma, Fereydoon
Shojaei, Samereh
Reza Mostaghimi, Mahmoud
author_role author
author2 Azma, Fereydoon
Shojaei, Samereh
Reza Mostaghimi, Mahmoud
author2_role author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Entrepreneurship Model, Non-formal Education, Business Performance, Innovation, Human Capital
modelo de emprendimiento, educación no formal, desempeño empresarial, innovación, capital humano
topic Entrepreneurship Model, Non-formal Education, Business Performance, Innovation, Human Capital
modelo de emprendimiento, educación no formal, desempeño empresarial, innovación, capital humano
dc.description.none.fl_txt_mv Entrepreneurship development is important for any business. The purpose of this study is to present an entrepreneurial model for start-ups focused on the impact of innovation and non-formal education. The present research model examines the role of informal training on business performance and customer expectation estimation. The derived theoretical model was tested on 100 startup business data in Iran. The PLS-SEM analysis showed that non-formal education directly affected the performance of businesses. Findings showed that human capital is one of the determinants of non-formal education. The mediating effect of informal training and customer expectation estimation on the relationship between HR quality and business performance was quite evident.
El desarrollo del emprendimiento empresarial es importante para cualquier negocio. El propósito de este estudio es presentar un modelo empresarial para start-ups enfocado en el impacto de la innovación y la educación no formal. El presente modelo de investigación examina el papel de la formación informal en el rendimiento empresarial y la estimación de las expectativas del cliente. El modelo teórico derivado se probó en 100 datos de empresas emergentes en Irán. El análisis PLS-SEM mostró que la educación no formal afectó directamente el desempeño de las empresas. Los resultados mostraron que el capital humano es uno de los determinantes de la educación no formal. El efecto mediador de la formación informal y la estimación de las expectativas del cliente sobre la relación entre la calidad de RR.HH. y el rendimiento empresarial fue bastante evidente
description Entrepreneurship development is important for any business. The purpose of this study is to present an entrepreneurial model for start-ups focused on the impact of innovation and non-formal education. The present research model examines the role of informal training on business performance and customer expectation estimation. The derived theoretical model was tested on 100 startup business data in Iran. The PLS-SEM analysis showed that non-formal education directly affected the performance of businesses. Findings showed that human capital is one of the determinants of non-formal education. The mediating effect of informal training and customer expectation estimation on the relationship between HR quality and business performance was quite evident.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/707
10.17162/au.v11i3.707
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/707
identifier_str_mv 10.17162/au.v11i3.707
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/707/783
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Ghadir Fakher, Fereydoon Azma, Samereh Shojaei, Mahmoud Reza Mostaghimi
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Ghadir Fakher, Fereydoon Azma, Samereh Shojaei, Mahmoud Reza Mostaghimi
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 285 - 310
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v11i3
reponame:Revistas Universidad Peruana Unión
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revistas Universidad Peruana Unión
collection Revistas Universidad Peruana Unión
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1702468992269025280
score 13.945474
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).