Ten Fallacies of University Social Responsibility
Descripción del Articulo
This article aims at consolidating the theoretical framework of University Social Responsibility (USR) based on the conceptual analysis of the ten more common fallacies regarding the meaning of this university trend, from the Latin American standpoint. This allows to define the conceptual progress r...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/716 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/716 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Responsabilidad social universitaria universidad latinoamericana ética en la gestión desarrollo sostenible gestión educativa university social responsibility Latin American university management ethics sustainable development educational management responsabilidade social universitária universidade latino-americana ética na gestão desenvolvimento sustentável gestão educacional |
Sumario: | This article aims at consolidating the theoretical framework of University Social Responsibility (USR) based on the conceptual analysis of the ten more common fallacies regarding the meaning of this university trend, from the Latin American standpoint. This allows to define the conceptual progress reached since the beginning of the 21st century regarding the triple dimension of the ethical principles governing USR, the social transformation objective beneath it, and the cross-sectional management policy that makes it possible, without falling into a general reductionism that takes it for a mere declaratory commitment, a series of good practices, an enterprise ideology, a trivial instrumental management strategy, or an expression of self-indulgence of university authorities. The critical explanations contribute additionally to the debate on the pertinence of USR prizes flourishing at present, in contrast with the legal frameworks that now impose social responsibility on higher education. It can be concluded that the remarkable progress in USR in Latin America demands seriousness in its definition. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).