DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY
Descripción del Articulo
The aim of this study was to examine the preliminary evidence of validity of the Research Self-Efficacy Scale (RSE) through the analysis of item contents. A sample of ten research psychologists (70% male; Mage = 47.2 years old), and 34 Peruvian college students (> 70% female), both undergradu...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/514 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | autoeficácia para pesquisa validade de conteúdo estudantes universitários autoeficacia para investigar validez de contenido universitarios research self-efficacy content validity college students |
id |
REVUPC_206dfe7b13d9ff583a72e5c57297a56f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/514 |
network_acronym_str |
REVUPC |
network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository_id_str |
|
spelling |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITYCONSTRUCCIÓN DE UNA ESCALA DE AUTOEFICACIA PARA LA INVESTIGACIÓN: PRIMERAS EVIDENCIAS DE VALIDEZCONSTRUÇÃO DE UMA ESCALA DE AUTOEFICÁCIA PARA PESQUISA: PRIMEIRA EVIDÊNCIA DE VALIDADEDominguez-Lara, Sergio Alexisautoeficácia para pesquisavalidade de conteúdoestudantes universitáriosautoeficacia para investigarvalidez de contenidouniversitariosresearch self-efficacycontent validitycollege studentsThe aim of this study was to examine the preliminary evidence of validity of the Research Self-Efficacy Scale (RSE) through the analysis of item contents. A sample of ten research psychologists (70% male; Mage = 47.2 years old), and 34 Peruvian college students (> 70% female), both undergraduate (n = 19) and graduate (n = 15) was assessed. The researchers evaluated the relevance and clarity of the items, and the students, the clarity of the RSE statements. The answers given by the judges were systematized through Aiken’s V with confidence intervals, obtaining favorable results. In conclusion, the RSE exhibits favorable evidence regarding the representativity of the items. The practical implications of the findings are discussed here.El objetivo del presente estudio fue examinar las primeras evidencias de validez de la Escala de Autoeficacia para Investigar (EAI), por medio del análisis del contenido de los ítems. Fue evaluada una muestra de 10 psicólogos investigadores (70% varones; Medad = 47.2 años), y de 34 estudiantes universitarios peruanos (> 70% mujeres) de pregrado (n = 19) y posgrado (n = 15). Los investigadores evaluaron la relevancia y claridad de los ítems, y los estudiantes valoraron la claridad de los enunciados de la EAI. Las respuestas brindadas por los jueces fueron sistematizadas mediante la V de Aiken con intervalos de confianza, obteniendo resultados favorables. En conclusiones, la EAI presenta evidencias favorables sobre la representatividad de los ítems. Se discuten las implicancias prácticas de los hallazgos.O objetivo do presente estudo foi examinar as primeiras evidências de validade da Escala de Autoeficácia para Pesquisa (IAC), através da análise do conteúdo dos itens. Foi avaliada uma amostra de 10 psicólogos pesquisadores (70% do sexo masculino, média de idade = 47,2 anos) e 34 estudantes universitários peruanos (> 70% mulheres) de graduação (n = 19) e pós-graduação (n = 15). Os pesquisadores avaliaram a relevância e a clareza dos itens, e os alunos avaliaram a clareza das declarações da EAI. As respostas fornecidas pelos juízes foram sistematizadas através do V de Aiken com intervalos de confiança, obtendo resultados favoráveis. Em conclusões, a EAI apresenta evidências favoráveis sobre a representatividade dos itens. são discutidas as implicações práticas dos resultados.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2017-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 11 No. 2 (11): July-December (Theme: Pedagogy and didactics of translation and interpreting); 308-322Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 11 Núm. 2 (11): julio-diciembre (Tema: Pedagogía y didáctica de la traducción y la interpretación); 308-322Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 11 n. 2 (11): Julho-Dezembro (Tema: Pedagogia e didática da tradução e interpretação); 308-3222223-2516reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514/601https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514/635Derechos de autor 2017 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitariainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/5142024-03-06T21:24:02Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY CONSTRUCCIÓN DE UNA ESCALA DE AUTOEFICACIA PARA LA INVESTIGACIÓN: PRIMERAS EVIDENCIAS DE VALIDEZ CONSTRUÇÃO DE UMA ESCALA DE AUTOEFICÁCIA PARA PESQUISA: PRIMEIRA EVIDÊNCIA DE VALIDADE |
title |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY |
spellingShingle |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY Dominguez-Lara, Sergio Alexis autoeficácia para pesquisa validade de conteúdo estudantes universitários autoeficacia para investigar validez de contenido universitarios research self-efficacy content validity college students |
title_short |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY |
title_full |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY |
title_fullStr |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY |
title_full_unstemmed |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY |
title_sort |
DEVELOPMENT OF A RESEARCH SELF-EFFICACY SCALE: PRELIMINARY EVIDENCE OF VALIDITY |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Dominguez-Lara, Sergio Alexis |
author |
Dominguez-Lara, Sergio Alexis |
author_facet |
Dominguez-Lara, Sergio Alexis |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
autoeficácia para pesquisa validade de conteúdo estudantes universitários autoeficacia para investigar validez de contenido universitarios research self-efficacy content validity college students |
topic |
autoeficácia para pesquisa validade de conteúdo estudantes universitários autoeficacia para investigar validez de contenido universitarios research self-efficacy content validity college students |
description |
The aim of this study was to examine the preliminary evidence of validity of the Research Self-Efficacy Scale (RSE) through the analysis of item contents. A sample of ten research psychologists (70% male; Mage = 47.2 years old), and 34 Peruvian college students (> 70% female), both undergraduate (n = 19) and graduate (n = 15) was assessed. The researchers evaluated the relevance and clarity of the items, and the students, the clarity of the RSE statements. The answers given by the judges were systematized through Aiken’s V with confidence intervals, obtaining favorable results. In conclusion, the RSE exhibits favorable evidence regarding the representativity of the items. The practical implications of the findings are discussed here. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-13 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514 |
url |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514/601 https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/514/635 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 11 No. 2 (11): July-December (Theme: Pedagogy and didactics of translation and interpreting); 308-322 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 11 Núm. 2 (11): julio-diciembre (Tema: Pedagogía y didáctica de la traducción y la interpretación); 308-322 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 11 n. 2 (11): Julho-Dezembro (Tema: Pedagogia e didática da tradução e interpretação); 308-322 2223-2516 reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instacron:UPC |
instname_str |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
instacron_str |
UPC |
institution |
UPC |
reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
collection |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844165167762374656 |
score |
12.989271 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).