Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
Descripción del Articulo
The flipped classroom is a pedagogical approach in which students are provided with videos, podcasts, and other resources to review in advance. This allows for a deeper understanding and clarification of the concepts during in-person or virtual activities. The flipped learning approach aims to bring...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/4516 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | educación dental aula invertida clase invertida aprendizaje invertido flipped classroom flipped learning dental education |
| id |
REVUPCH_021129b6125c0eb36ad8a5f3c3906e2d |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.upch.edu.pe:article/4516 |
| network_acronym_str |
REVUPCH |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An OverviewAula invertida utilizada en la enseñanza de la estomatología: una aproximaciónSaravia-Rojas, Miguel Ángeleducación dentalaula invertidaclase invertidaaprendizaje invertidoflipped classroomflipped learningdental educationThe flipped classroom is a pedagogical approach in which students are provided with videos, podcasts, and other resources to review in advance. This allows for a deeper understanding and clarification of the concepts during in-person or virtual activities. The flipped learning approach aims to bring about a change in the dynamics of teaching, promoting active learning within the classroom environment and placing the focus on the student. This document provides a review of the notable aspects of the flipped classroom and highlights its differences from the traditional lecture-based teaching method. Additionally, the impact of this approach in dentistry is examined, along with the challenges, commitments, and difficulties that may arise during its implementation.El aula invertida es una estrategia didáctica en la cual se brinda a los estudiantes videos, podcast, entre otros, para que sean revisados con anticipación, de modo que cuando se realice la actividad presencial o virtual se profundicen y aclaren los conceptos pertenecientes a la información brindada previamente. El aprendizaje invertido busca generar una oportunidad de cambio en la dinámica de la enseñanza; promueve el aprendizaje activo dentro del ambiente de clase; y busca que el aprendizaje se focalice en el estudiante. En el presente documento, se hace una revisión de los aspectos más notables del aula invertida y sus diferencias con el método del aula magistral; asimismo, se revisa su impacto en la odontología y se plantean los retos, los compromisos y las dificultades que puede tener su implementación.Universidad Peruana Cayetano Heredia2023-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/451610.20453/reh.v33i2.4516Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 No. 2 (2023): Abril-junio; 176-181Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 Núm. 2 (2023): Abril-junio; 176-181Revista Estomatológica Herediana; v. 33 n. 2 (2023): Abril-junio; 176-1812225-76161019-4355reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516/5090Derechos de autor 2023 Miguel Ángel Saravia-Rojasinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/45162023-07-14T15:35:05Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview Aula invertida utilizada en la enseñanza de la estomatología: una aproximación |
| title |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview |
| spellingShingle |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview Saravia-Rojas, Miguel Ángel educación dental aula invertida clase invertida aprendizaje invertido flipped classroom flipped learning dental education |
| title_short |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview |
| title_full |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview |
| title_fullStr |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview |
| title_full_unstemmed |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview |
| title_sort |
Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Saravia-Rojas, Miguel Ángel |
| author |
Saravia-Rojas, Miguel Ángel |
| author_facet |
Saravia-Rojas, Miguel Ángel |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
educación dental aula invertida clase invertida aprendizaje invertido flipped classroom flipped learning dental education |
| topic |
educación dental aula invertida clase invertida aprendizaje invertido flipped classroom flipped learning dental education |
| description |
The flipped classroom is a pedagogical approach in which students are provided with videos, podcasts, and other resources to review in advance. This allows for a deeper understanding and clarification of the concepts during in-person or virtual activities. The flipped learning approach aims to bring about a change in the dynamics of teaching, promoting active learning within the classroom environment and placing the focus on the student. This document provides a review of the notable aspects of the flipped classroom and highlights its differences from the traditional lecture-based teaching method. Additionally, the impact of this approach in dentistry is examined, along with the challenges, commitments, and difficulties that may arise during its implementation. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516 10.20453/reh.v33i2.4516 |
| url |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516 |
| identifier_str_mv |
10.20453/reh.v33i2.4516 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516/5090 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 Miguel Ángel Saravia-Rojas info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 Miguel Ángel Saravia-Rojas |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 No. 2 (2023): Abril-junio; 176-181 Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 Núm. 2 (2023): Abril-junio; 176-181 Revista Estomatológica Herediana; v. 33 n. 2 (2023): Abril-junio; 176-181 2225-7616 1019-4355 reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia instacron:UPCH |
| instname_str |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| instacron_str |
UPCH |
| institution |
UPCH |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| collection |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846787104081707008 |
| score |
12.825565 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).