Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview

Descripción del Articulo

The flipped classroom is a pedagogical approach in which students are provided with videos, podcasts, and other resources to review in advance. This allows for a deeper understanding and clarification of the concepts during in-person or virtual activities. The flipped learning approach aims to bring...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Saravia-Rojas, Miguel Ángel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Peruana Cayetano Heredia
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.upch.edu.pe:article/4516
Enlace del recurso:https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:educación dental
aula invertida
clase invertida
aprendizaje invertido
flipped classroom
flipped learning
dental education
id REVUPCH_021129b6125c0eb36ad8a5f3c3906e2d
oai_identifier_str oai:revistas.upch.edu.pe:article/4516
network_acronym_str REVUPCH
network_name_str Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
repository_id_str
spelling Flipped Classroom Approach in Dental Education: An OverviewAula invertida utilizada en la enseñanza de la estomatología: una aproximaciónSaravia-Rojas, Miguel Ángeleducación dentalaula invertidaclase invertidaaprendizaje invertidoflipped classroomflipped learningdental educationThe flipped classroom is a pedagogical approach in which students are provided with videos, podcasts, and other resources to review in advance. This allows for a deeper understanding and clarification of the concepts during in-person or virtual activities. The flipped learning approach aims to bring about a change in the dynamics of teaching, promoting active learning within the classroom environment and placing the focus on the student. This document provides a review of the notable aspects of the flipped classroom and highlights its differences from the traditional lecture-based teaching method. Additionally, the impact of this approach in dentistry is examined, along with the challenges, commitments, and difficulties that may arise during its implementation.El aula invertida es una estrategia didáctica en la cual se brinda a los estudiantes videos, podcast, entre otros, para que sean revisados con anticipación, de modo que cuando se realice la actividad presencial o virtual se profundicen y aclaren los conceptos pertenecientes a la información brindada previamente. El aprendizaje invertido busca generar una oportunidad de cambio en la dinámica de la enseñanza; promueve el aprendizaje activo dentro del ambiente de clase; y busca que el aprendizaje se focalice en el estudiante. En el presente documento, se hace una revisión de los aspectos más notables del aula invertida y sus diferencias con el método del aula magistral; asimismo, se revisa su impacto en la odontología y se plantean los retos, los compromisos y las dificultades que puede tener su implementación.Universidad Peruana Cayetano Heredia2023-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/451610.20453/reh.v33i2.4516Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 No. 2 (2023): Abril-junio; 176-181Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 Núm. 2 (2023): Abril-junio; 176-181Revista Estomatológica Herediana; v. 33 n. 2 (2023): Abril-junio; 176-1812225-76161019-4355reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516/5090Derechos de autor 2023 Miguel Ángel Saravia-Rojasinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/45162023-07-14T15:35:05Z
dc.title.none.fl_str_mv Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
Aula invertida utilizada en la enseñanza de la estomatología: una aproximación
title Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
spellingShingle Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
Saravia-Rojas, Miguel Ángel
educación dental
aula invertida
clase invertida
aprendizaje invertido
flipped classroom
flipped learning
dental education
title_short Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
title_full Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
title_fullStr Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
title_full_unstemmed Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
title_sort Flipped Classroom Approach in Dental Education: An Overview
dc.creator.none.fl_str_mv Saravia-Rojas, Miguel Ángel
author Saravia-Rojas, Miguel Ángel
author_facet Saravia-Rojas, Miguel Ángel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv educación dental
aula invertida
clase invertida
aprendizaje invertido
flipped classroom
flipped learning
dental education
topic educación dental
aula invertida
clase invertida
aprendizaje invertido
flipped classroom
flipped learning
dental education
description The flipped classroom is a pedagogical approach in which students are provided with videos, podcasts, and other resources to review in advance. This allows for a deeper understanding and clarification of the concepts during in-person or virtual activities. The flipped learning approach aims to bring about a change in the dynamics of teaching, promoting active learning within the classroom environment and placing the focus on the student. This document provides a review of the notable aspects of the flipped classroom and highlights its differences from the traditional lecture-based teaching method. Additionally, the impact of this approach in dentistry is examined, along with the challenges, commitments, and difficulties that may arise during its implementation.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516
10.20453/reh.v33i2.4516
url https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516
identifier_str_mv 10.20453/reh.v33i2.4516
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4516/5090
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2023 Miguel Ángel Saravia-Rojas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2023 Miguel Ángel Saravia-Rojas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Cayetano Heredia
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Cayetano Heredia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 No. 2 (2023): Abril-junio; 176-181
Revista Estomatológica Herediana; Vol. 33 Núm. 2 (2023): Abril-junio; 176-181
Revista Estomatológica Herediana; v. 33 n. 2 (2023): Abril-junio; 176-181
2225-7616
1019-4355
reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia
instacron:UPCH
instname_str Universidad Peruana Cayetano Heredia
instacron_str UPCH
institution UPCH
reponame_str Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
collection Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846787104081707008
score 12.825565
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).