Playful strategies and literary creation

Descripción del Articulo

The research entitled "Playful strategies and literary creation" is an approach to solving problems such as how does the application of playful strategies influence the creation of literary texts in university students of the UNSCH of Ayacucho, 2015? The objective is to determine the natur...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Quispe Torres, Leoncio Daniel, Huayllasco Marquina, Patricia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.localhost:article/178
Enlace del recurso:http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:strategies
playful
creation
literature
writing
estrategias
lúdicas
creación
literatura
escritura
id REVUNSCH_35476c482e56444bfe966eefc574a5ea
oai_identifier_str oai:ojs2.localhost:article/178
network_acronym_str REVUNSCH
network_name_str Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
repository_id_str
spelling Playful strategies and literary creationEstrategias lúdicas y creación literariaQuispe Torres, Leoncio DanielHuayllasco Marquina, PatriciastrategiesplayfulcreationliteraturewritingestrategiaslúdicascreaciónliteraturaescrituraThe research entitled "Playful strategies and literary creation" is an approach to solving problems such as how does the application of playful strategies influence the creation of literary texts in university students of the UNSCH of Ayacucho, 2015? The objective is to determine the nature of the influence of the application of playful strategies in the creation of literary texts. The type of research is basic and qualitative. Well, it is about proposing a teaching model. The level corresponds to the descriptive-explanatory. The method that is applied is the inductive-deductive mixture. The main result and conclusion reached is: The application of playful strategies for the creation of literary texts directly, naturally, spontaneously and systematically influences the scriptural conception of literary texts.La investigación titulada “Estrategias lúdicas y creación literaria” es una aproximación a la resolución de problemas como ¿cómo influye la aplicación de las estrategias lúdicas en la creación de textos literarios en los alumnos universitarios de la UNSCH de Ayacucho, 2015? El objetivo consiste en Determinar la naturaleza de la influencia de la aplicación de las estrategias lúdicas en la creación de textos literarios. El tipo de investigación es la básica y cualitativa. Pues se trata de proponer un modelo de enseñanza. El nivel corresponde al descriptivoexplicativo. El método que se aplica es el mixto inductivo-deductivo. El principal resultado y conclusión arribada es: La aplicación de estrategias lúdicas para la creación de textos literarios influye de manera directa, natural, espontánea y sistemática en la concepción escritural de textos literarios.Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga2020-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-144Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-1442709-87612710-0243reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstacron:UNSCHspahttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178/177Derechos de autor 2020 Leoncio Daniel Quispe Torres, Patricia Huayllasco Marquinahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.localhost:article/1782021-07-12T01:38:14Z
dc.title.none.fl_str_mv Playful strategies and literary creation
Estrategias lúdicas y creación literaria
title Playful strategies and literary creation
spellingShingle Playful strategies and literary creation
Quispe Torres, Leoncio Daniel
strategies
playful
creation
literature
writing
estrategias
lúdicas
creación
literatura
escritura
title_short Playful strategies and literary creation
title_full Playful strategies and literary creation
title_fullStr Playful strategies and literary creation
title_full_unstemmed Playful strategies and literary creation
title_sort Playful strategies and literary creation
dc.creator.none.fl_str_mv Quispe Torres, Leoncio Daniel
Huayllasco Marquina, Patricia
author Quispe Torres, Leoncio Daniel
author_facet Quispe Torres, Leoncio Daniel
Huayllasco Marquina, Patricia
author_role author
author2 Huayllasco Marquina, Patricia
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv strategies
playful
creation
literature
writing
estrategias
lúdicas
creación
literatura
escritura
topic strategies
playful
creation
literature
writing
estrategias
lúdicas
creación
literatura
escritura
description The research entitled "Playful strategies and literary creation" is an approach to solving problems such as how does the application of playful strategies influence the creation of literary texts in university students of the UNSCH of Ayacucho, 2015? The objective is to determine the nature of the influence of the application of playful strategies in the creation of literary texts. The type of research is basic and qualitative. Well, it is about proposing a teaching model. The level corresponds to the descriptive-explanatory. The method that is applied is the inductive-deductive mixture. The main result and conclusion reached is: The application of playful strategies for the creation of literary texts directly, naturally, spontaneously and systematically influences the scriptural conception of literary texts.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178
url http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178/177
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Leoncio Daniel Quispe Torres, Patricia Huayllasco Marquina
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Leoncio Daniel Quispe Torres, Patricia Huayllasco Marquina
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga
dc.source.none.fl_str_mv Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-144
Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-144
2709-8761
2710-0243
reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
instname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
instacron:UNSCH
instname_str Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
instacron_str UNSCH
institution UNSCH
reponame_str Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
collection Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846706573517258752
score 12.888917
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).