Playful strategies and literary creation
Descripción del Articulo
The research entitled "Playful strategies and literary creation" is an approach to solving problems such as how does the application of playful strategies influence the creation of literary texts in university students of the UNSCH of Ayacucho, 2015? The objective is to determine the natur...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.localhost:article/178 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | strategies playful creation literature writing estrategias lúdicas creación literatura escritura |
| id |
REVUNSCH_35476c482e56444bfe966eefc574a5ea |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.localhost:article/178 |
| network_acronym_str |
REVUNSCH |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Playful strategies and literary creationEstrategias lúdicas y creación literariaQuispe Torres, Leoncio DanielHuayllasco Marquina, PatriciastrategiesplayfulcreationliteraturewritingestrategiaslúdicascreaciónliteraturaescrituraThe research entitled "Playful strategies and literary creation" is an approach to solving problems such as how does the application of playful strategies influence the creation of literary texts in university students of the UNSCH of Ayacucho, 2015? The objective is to determine the nature of the influence of the application of playful strategies in the creation of literary texts. The type of research is basic and qualitative. Well, it is about proposing a teaching model. The level corresponds to the descriptive-explanatory. The method that is applied is the inductive-deductive mixture. The main result and conclusion reached is: The application of playful strategies for the creation of literary texts directly, naturally, spontaneously and systematically influences the scriptural conception of literary texts.La investigación titulada “Estrategias lúdicas y creación literaria” es una aproximación a la resolución de problemas como ¿cómo influye la aplicación de las estrategias lúdicas en la creación de textos literarios en los alumnos universitarios de la UNSCH de Ayacucho, 2015? El objetivo consiste en Determinar la naturaleza de la influencia de la aplicación de las estrategias lúdicas en la creación de textos literarios. El tipo de investigación es la básica y cualitativa. Pues se trata de proponer un modelo de enseñanza. El nivel corresponde al descriptivoexplicativo. El método que se aplica es el mixto inductivo-deductivo. El principal resultado y conclusión arribada es: La aplicación de estrategias lúdicas para la creación de textos literarios influye de manera directa, natural, espontánea y sistemática en la concepción escritural de textos literarios.Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga2020-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-144Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-1442709-87612710-0243reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstacron:UNSCHspahttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178/177Derechos de autor 2020 Leoncio Daniel Quispe Torres, Patricia Huayllasco Marquinahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.localhost:article/1782021-07-12T01:38:14Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Playful strategies and literary creation Estrategias lúdicas y creación literaria |
| title |
Playful strategies and literary creation |
| spellingShingle |
Playful strategies and literary creation Quispe Torres, Leoncio Daniel strategies playful creation literature writing estrategias lúdicas creación literatura escritura |
| title_short |
Playful strategies and literary creation |
| title_full |
Playful strategies and literary creation |
| title_fullStr |
Playful strategies and literary creation |
| title_full_unstemmed |
Playful strategies and literary creation |
| title_sort |
Playful strategies and literary creation |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Quispe Torres, Leoncio Daniel Huayllasco Marquina, Patricia |
| author |
Quispe Torres, Leoncio Daniel |
| author_facet |
Quispe Torres, Leoncio Daniel Huayllasco Marquina, Patricia |
| author_role |
author |
| author2 |
Huayllasco Marquina, Patricia |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
strategies playful creation literature writing estrategias lúdicas creación literatura escritura |
| topic |
strategies playful creation literature writing estrategias lúdicas creación literatura escritura |
| description |
The research entitled "Playful strategies and literary creation" is an approach to solving problems such as how does the application of playful strategies influence the creation of literary texts in university students of the UNSCH of Ayacucho, 2015? The objective is to determine the nature of the influence of the application of playful strategies in the creation of literary texts. The type of research is basic and qualitative. Well, it is about proposing a teaching model. The level corresponds to the descriptive-explanatory. The method that is applied is the inductive-deductive mixture. The main result and conclusion reached is: The application of playful strategies for the creation of literary texts directly, naturally, spontaneously and systematically influences the scriptural conception of literary texts. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-29 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178 |
| url |
http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/178/177 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Leoncio Daniel Quispe Torres, Patricia Huayllasco Marquina https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Leoncio Daniel Quispe Torres, Patricia Huayllasco Marquina https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-144 Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 130-144 2709-8761 2710-0243 reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga instname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga instacron:UNSCH |
| instname_str |
Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
| instacron_str |
UNSCH |
| institution |
UNSCH |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846706573517258752 |
| score |
12.888917 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).