COMPETENCIAS CLAVES PARA LA GESTIÓN EMPRESARIAL DE LAS MYPES
Descripción del Articulo
Micro and small companies represent approximately a 98% of the total amount of enterprises in Peru by generating by the 75% of employment and contribute round 44% of the enterprise generated income revenue. Export micro and small Companies imply 1674 ones from a total amount of 3057 companies howeve...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/9365 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/9365 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | MYPES participación en el mercado responsabilidad social prospectiva de mercado Micro and small Companies Market participation Social responsibility Market prospective |
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COMPETENCIAS CLAVES PARA LA GESTIÓN EMPRESARIAL DE LAS MYPESCOMPETENCIAS CLAVES PARA LA GESTIÓN EMPRESARIAL DE LAS MYPESMiranda Castillo, RobertMYPESparticipación en el mercadoresponsabilidad socialprospectiva de mercadoMicro and small CompaniesMarket participationSocial responsibilityMarket prospectiveMicro and small companies represent approximately a 98% of the total amount of enterprises in Peru by generating by the 75% of employment and contribute round 44% of the enterprise generated income revenue. Export micro and small Companies imply 1674 ones from a total amount of 3057 companies however because of their sales size its market participation is a little meaningful and having export participation by less than a 1%. It’s a must to assess, understand both challenges and nature when to micro and small Companies demands to break some paradigms are concerned to settle new pertaining and value generating strategies by considering social responsibility. Main axis on purposes from human potential and development to develop management capacities, identify and perform market prospective and display a state, local governments support structure having intellectual and industrial rights as one of the system supports on the business development.Las Micro y Pequeñas Empresas (MYPES) representan el 98% del total de empresas e iniciativas económicas en el Perú; generan aproximadamente el 75% del empleo y aportan alrededor del 44% de la riqueza generada. Las MYPEs exportadoras suman 1,674 de un total de 3,057 empresas, pero por el tamaño de sus ventas su participación es poco significativa, con una participación en las exportaciones de poco menos del 1%. La problemática de las MYPEs demanda romper los paradigmas con los que han venido operando por lo que queremos, dado el nuevo contexto, comprender su naturaleza, establecer nuevos retos y valorar su potencial, a fin de establecer nuevas estrategias, pertinentes y generadoras de valor con responsabilidad social. El eje central de las propuestas debe partir del desarrollo del potencial y capital humano; desarrollar capacidades gerenciales y alianzas estratégicas; incorporar y adaptar tecnología y sistemas de información y comunicaciones; identificar y hacer prospectiva de los mercados, y desplegar una estructura de soporte por parte del Estado, gobiernos nacional y local, teniendo a la propiedad intelectual e industrial como uno de los sistemas de apoyo al desarrollo empresarial.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2005-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/936510.15381/gtm.v8i16.9365Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 8 No. 16 (2005); 7-17Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 8 Núm. 16 (2005); 7-171728-29691560-908110.15381/gtm.v8i16reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/9365/8182Derechos de autor 2005 Robert Miranda Castillohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/93652020-05-03T11:48:04Z |
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Micro and small companies represent approximately a 98% of the total amount of enterprises in Peru by generating by the 75% of employment and contribute round 44% of the enterprise generated income revenue. Export micro and small Companies imply 1674 ones from a total amount of 3057 companies however because of their sales size its market participation is a little meaningful and having export participation by less than a 1%. It’s a must to assess, understand both challenges and nature when to micro and small Companies demands to break some paradigms are concerned to settle new pertaining and value generating strategies by considering social responsibility. Main axis on purposes from human potential and development to develop management capacities, identify and perform market prospective and display a state, local governments support structure having intellectual and industrial rights as one of the system supports on the business development. |
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Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 8 No. 16 (2005); 7-17 Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 8 Núm. 16 (2005); 7-17 1728-2969 1560-9081 10.15381/gtm.v8i16 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
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