CAMBIO, INNOVACIÓN Y CREATIVIDAD EN LA GERENCIA PERUANA
Descripción del Articulo
The tendencies of the modern management are not only guided to the increment of the individual productivity of the companies, but also to the positioning of them in a competitive market through the innovation, change and creativity. The managers and the modern businessmen should design future scenar...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2007 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/9062 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/9062 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Innovation managerial creativity. Innovación creatividad gerencial. |
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CAMBIO, INNOVACIÓN Y CREATIVIDAD EN LA GERENCIA PERUANACAMBIO, INNOVACIÓN Y CREATIVIDAD EN LA GERENCIA PERUANAPuell Palacios, JuanInnovationmanagerial creativity.Innovacióncreatividad gerencial.The tendencies of the modern management are not only guided to the increment of the individual productivity of the companies, but also to the positioning of them in a competitive market through the innovation, change and creativity. The managers and the modern businessmen should design future scenarios for their organizations, for it is fundamental to bet for the change; that is to say the change should be planned, innovating products or services or creating other completely new ones. The innovation is the new paradigm of the efficient and effective organizations, and the managers should have in consideration that the innovation can be of several types: radical, incremental, original, adapted, technological, of market, of products and/or services, of process, to modulate or architectural. According to the nature of the company it should be studied meticulous and prioritarily what innovation type it requires to grow in the market and to conquer to the competition. The traditional and routine companies that don´t change or innovate their products or service, will remain out of the market and competition.Las tendencias de la gerencia moderna no solamente se orientan al incremento de la productividad individual de las empresas, sino también al posicionamiento de las mismas en un mercado competitivo a través de la innovación, el cambio y la creatividad. Los gerentes y los empresarios modernos deben diseñar escenarios futuros para sus organizaciones, para ello es fundamental apostar por el cambio; es decir el cambio debe planificarse, innovando productos o servicios o creando otros totalmente nuevos. La innovación es el nuevo paradigma de las organizaciones eficientes y efectivas, y los gerentes deben tener en consideración que la innovación puede ser de varios tipos: radical, incremental, original, adaptada, tecnológica, de mercado, de productos y/o servicios, de proceso, modular o arquitectónica. De acuerdo a la naturaleza de la empresa se debe estudiar minuciosa y prioritariamente qué tipo de innovación requiere para crecer en el mercado y vencer a la competencia. Las empresas tradicionales y rutinarias que no cambian ni innovan sus productos o servicios quedan marginadas frente a las fuerzas destructoras de la competencia.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2007-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/906210.15381/gtm.v10i20.9062Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 10 No. 20 (2007); 35 - 39Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 10 Núm. 20 (2007); 35 - 391728-29691560-908110.15381/gtm.v10i20reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/9062/7894Derechos de autor 2007 Juan Puell Palacioshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/90622020-05-03T12:12:23Z |
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The tendencies of the modern management are not only guided to the increment of the individual productivity of the companies, but also to the positioning of them in a competitive market through the innovation, change and creativity. The managers and the modern businessmen should design future scenarios for their organizations, for it is fundamental to bet for the change; that is to say the change should be planned, innovating products or services or creating other completely new ones. The innovation is the new paradigm of the efficient and effective organizations, and the managers should have in consideration that the innovation can be of several types: radical, incremental, original, adapted, technological, of market, of products and/or services, of process, to modulate or architectural. According to the nature of the company it should be studied meticulous and prioritarily what innovation type it requires to grow in the market and to conquer to the competition. The traditional and routine companies that don´t change or innovate their products or service, will remain out of the market and competition. |
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