Technologies and virtual imaginary in the youth daily

Descripción del Articulo

The objective of this investigation is to analyze the consecuenques of social network use in the last five years, taking two different kinds of social mediators: Msn messenger and Facebook. For this, we describe the chat mechanisms, as a way of real time interaction, to deepen the ways in wich young...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Loayza Javier, Jerjes
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/19012
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociologia/article/view/19012
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Tecnología
interacción
socialización
adolescencia y juventud
redes sociales
Technology
interaction
socialization
teenagers and young
social networks
Descripción
Sumario:The objective of this investigation is to analyze the consecuenques of social network use in the last five years, taking two different kinds of social mediators: Msn messenger and Facebook. For this, we describe the chat mechanisms, as a way of real time interaction, to deepen the ways in wich young people build new kinds of socialization using specialized codes. As distrust grows, the migration towards social networks where the users can demonstrate their existence with photographs and comments as is the case in Facebook or Wattsapp didn´t came as a surprise. These “nowhere places” are perceived as spaces of social islation that allow a virtual fantasy.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).