Social responsibility of students of medicine: experience in a scientific society of Peruvian students
Descripción del Articulo
Social responsibility has tried instituted as the basis of educational strategy in medical schools worldwide, since, as forming potential health professionals are key in developing a health workforce aware of their reality actors. However, there are powers that ignore the importance of forming agent...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11559 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11559 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Sumario: | Social responsibility has tried instituted as the basis of educational strategy in medical schools worldwide, since, as forming potential health professionals are key in developing a health workforce aware of their reality actors. However, there are powers that ignore the importance of forming agents that generate a real impact on their society and are only interested in their educational or business needs (1). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).