La gestión tecnológica del trámite documentario y la satisfacción del usuario en el gobierno local
Descripción del Articulo
This study proposes to identify the relationship between the technological management of document processing and the satisfaction of users who access this channel of attention in the public sector. The methodology used is basic, non-experimental with cross-sectional, quantitative approach, the level...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/28074 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/28074 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | administration innovation management satisfaction technology administración innovación satisfacción tecnología |
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La gestión tecnológica del trámite documentario y la satisfacción del usuario en el gobierno localTechnological management of the documentary process and user satisfaction in local governmentYasuda Aguilar, Enzo GiancarloYasuda Aguilar, Enzo GiancarloadministrationinnovationmanagementsatisfactiontechnologyadministracióninnovaciónsatisfaccióntecnologíaThis study proposes to identify the relationship between the technological management of document processing and the satisfaction of users who access this channel of attention in the public sector. The methodology used is basic, non-experimental with cross-sectional, quantitative approach, the level of study is correlational and the hypothetical-deductive method was used. Likewise, the technique used was the survey and the instrument used was the questionnaire. Cronbach's alpha was used to determine the reliability of the instrument, and a very high reliability value was obtained. In this sense, the results showed the existence of a significant relationship between the study variables, with a Spearman's Rho correlation coefficient of 0.599, that is, moderately positive. This is due to the fact that the local government adequately applies technology management in the processing of documents, and this satisfies the users. Finally, it is concluded that there is a relationship between technology management and user satisfaction in local government.Este estudio propone identificar la relación de la gestión tecnológica del trámite documentario y la satisfacción de los usuarios que acceden a este canal de atención en el sector público. La metodología utilizada es de tipo básica, no experimental con corte transversal, enfoque cuantitativo, el nivel de estudio es correlacional y se utilizó el método hipotético deductivo. Asimismo, la técnica utilizada fue la encuesta y se tuvo como instrumento al cuestionario. A su vez, para determinar la confiabilidad del instrumento se empleó el Alfa de Cronbach y se obtuvo un valor considerando una fiabilidad muy elevada. En tal sentido, los resultados demostraron la existencia de una relación significativa entre las variables de estudio y un coeficiente de correlación Rho de Spearman de 0.599, es decir, positiva moderada. Esto se debe a que el gobierno local emplea adecuadamente la gestión de la tecnología en el trámite de documentos y esto satisface a los usuarios. Finalmente, se concluyó que existe relación entre la gestión tecnológica y la satisfacción del usuario en el gobierno local.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2024-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2807410.15381/gtm.v27i54.28074Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 27 No. 54 (2024); 269-295Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 27 Núm. 54 (2024); 269-2951728-29691560-9081reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspaenghttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/28074/21710https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/28074/21711Derechos de autor 2024 Enzo Giancarlo Yasuda Aguilarhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/280742024-12-30T18:09:21Z |
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This study proposes to identify the relationship between the technological management of document processing and the satisfaction of users who access this channel of attention in the public sector. The methodology used is basic, non-experimental with cross-sectional, quantitative approach, the level of study is correlational and the hypothetical-deductive method was used. Likewise, the technique used was the survey and the instrument used was the questionnaire. Cronbach's alpha was used to determine the reliability of the instrument, and a very high reliability value was obtained. In this sense, the results showed the existence of a significant relationship between the study variables, with a Spearman's Rho correlation coefficient of 0.599, that is, moderately positive. This is due to the fact that the local government adequately applies technology management in the processing of documents, and this satisfies the users. Finally, it is concluded that there is a relationship between technology management and user satisfaction in local government. |
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Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 27 No. 54 (2024); 269-295 Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 27 Núm. 54 (2024); 269-295 1728-2969 1560-9081 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
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