Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy

Descripción del Articulo

Tourist travel has changed in recent years; technological progress drives competitiveness and initiates business models, platforms and exchanges known as the collaborative economy. Airbnb web platform preferred by users who want to rent a space for travelers seeking accommodation because of the pric...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando, Estela Estela, Adán Humberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/19158
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19158
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Millennials
Airbnb and Shared economy
Airbnb, y Economía colaborativa
id REVUNMSM_8317de1d2fb653e808c14927d6a2ae0b
oai_identifier_str oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/19158
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economyEl turismo de los Millennials; Airbnb y la economía colaborativaFonseca Saldaña, Ricardo RolandoEstela Estela, Adán HumbertoMillennialsAirbnb and Shared economyMillennialsAirbnb, y Economía colaborativaTourist travel has changed in recent years; technological progress drives competitiveness and initiates business models, platforms and exchanges known as the collaborative economy. Airbnb web platform preferred by users who want to rent a space for travelers seeking accommodation because of the price flexibility compared to hotels; business that increases despite the distrust of hosting strangers. The Millennials constitute the new travellers, looking for new experiences, spaces with connections, respond to changes with economic options of premises with shared spaces in a responsible way; developing the healthy local economy benefits businesses that derive from tourism. They plan their trips by mobile devices, mix business and leisure tours related to adventure and nature, giving importance to comments on social networks.Los viajes que realizan los turistas han cambiado en los últimos años. El avance tecnológico impulsa la competitividad y da inicio a modelos de negocios, plataformas e intercambios conocidos como economía colaborativa. Airbnb es una plataforma web preferida por usuarios que desean alquilar un espacio a viajeros que buscan alojamiento, esto por la flexibilidad de precios en comparación con los hoteles. Airbnb es un negocio que aumenta a pesar de la desconfianza de hospedar a extraños. Los millennials constituyen los nuevos viajeros en busca de nuevas experiencias y de espacios con conexiones. Son viajeros que responden a cambios con opciones económicas de predios con espacios compartidos de manera responsable. Esto a su vez desarrolla una economía local saludable y beneficia a comercios que derivan del turismo. Los millennials planifican sus viajes de turismo por medio de sus dispositivos móviles, mezclan viajes de negocios y de placer relacionados con la aventura y naturaleza dando importancia a comentarios en las redes sociales originado la economía colaborativa.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2020-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/1915810.15381/gtm.v23i46.19158Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 No. 46 (2020); 99-106Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 Núm. 46 (2020); 99-1061728-29691560-908110.15381/gtm.v23i46reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19158/16074Derechos de autor 2020 Ricardo Rolando Fonseca Saldaña, Adán Humberto Estela Estelahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/191582020-11-26T18:24:51Z
dc.title.none.fl_str_mv Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
El turismo de los Millennials; Airbnb y la economía colaborativa
title Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
spellingShingle Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando
Millennials
Airbnb and Shared economy
Millennials
Airbnb, y Economía colaborativa
title_short Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
title_full Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
title_fullStr Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
title_full_unstemmed Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
title_sort Millennials tourism; Airbnb and the collaborative economy
dc.creator.none.fl_str_mv Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando
Estela Estela, Adán Humberto
author Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando
author_facet Fonseca Saldaña, Ricardo Rolando
Estela Estela, Adán Humberto
author_role author
author2 Estela Estela, Adán Humberto
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Millennials
Airbnb and Shared economy
Millennials
Airbnb, y Economía colaborativa
topic Millennials
Airbnb and Shared economy
Millennials
Airbnb, y Economía colaborativa
description Tourist travel has changed in recent years; technological progress drives competitiveness and initiates business models, platforms and exchanges known as the collaborative economy. Airbnb web platform preferred by users who want to rent a space for travelers seeking accommodation because of the price flexibility compared to hotels; business that increases despite the distrust of hosting strangers. The Millennials constitute the new travellers, looking for new experiences, spaces with connections, respond to changes with economic options of premises with shared spaces in a responsible way; developing the healthy local economy benefits businesses that derive from tourism. They plan their trips by mobile devices, mix business and leisure tours related to adventure and nature, giving importance to comments on social networks.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19158
10.15381/gtm.v23i46.19158
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19158
identifier_str_mv 10.15381/gtm.v23i46.19158
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/19158/16074
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Ricardo Rolando Fonseca Saldaña, Adán Humberto Estela Estela
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Ricardo Rolando Fonseca Saldaña, Adán Humberto Estela Estela
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas
dc.source.none.fl_str_mv Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 No. 46 (2020); 99-106
Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 23 Núm. 46 (2020); 99-106
1728-2969
1560-9081
10.15381/gtm.v23i46
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1848424410707394560
score 13.861517
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).