Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students
Descripción del Articulo
This research aimed to establish the degree of relationship between interpersonal values and attributional styles of male and female students of the 5th year of secondary education. We used a descriptive correlational method, the sample consisted of 400 students, distributed in proportion to the pop...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3922 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3922 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | attributional styles interpersonal values high school fifth grade students estilos atributivos valores interpersonales estudiantes de quinto grado de secundaria |
id |
REVUNMSM_73ccfbf47e2ab41201b4437696477f94 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/3922 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school studentsLos valores interpersonales y su relación con los estilos atributivos en estudiantes de quinto de secundariaTueros C., RosaMatalinares C., MaríaRaymundo V., Ornellaattributional stylesinterpersonal values high school fifth grade studentsestilos atributivosvalores interpersonalesestudiantes de quinto grado de secundariaThis research aimed to establish the degree of relationship between interpersonal values and attributional styles of male and female students of the 5th year of secondary education. We used a descriptive correlational method, the sample consisted of 400 students, distributed in proportion to the population. The research was carried out, using the attributional style questionnaire and the Interpersonal Values Questionnaire SIV Leonard Gordon 1977. The results indicate according to the Spearman correlation coefficient exists correlation significant (p<0.05) between the different values interpersonal Support, Conformity, Recognition and Independence with attributional styles in the area of Academic Achievement and Interpersonal Relations. Instead no significant correlations between Interpersonal Values Compassion and Leadership attributional styles in Areas of Academic Achievement and Interpersonal Relations.La presente investigación tuvo como objetivo establecer la relación entre los valores Interpersonales y los estilos atributivos de estudiantes del 5.to año de educación secundaria. Se utilizó un método descriptivo correlacional, la muestra estuvo conformada por 400 alumnos, distribuidos proporcionalmente a la población. La investigación se llevó a cabo, utilizando el Cuestionario de estilos atributivos y el Cuestionario de Valores Interpersonales SIV de Leonard Gordon 1977. Los resultados indican de acuerdo con el coeficiente de correlación de Spearman que existe correlación significativa (p<0,05) entre los distintos valores interpersonales Soporte, Conformidad, Reconocimiento e Independencia con los Estilos Atributivos en el Área de Logros Académicos y Relaciones Interpersonales. Por el contrario no se obtuvieron correlaciones significativas entre los Valores Interpersonales Benevolencia y Liderazgo con los Estilos Atributivos en las Áreas de Logros Académicos y Relaciones Interpersonales.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2013-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/392210.15381/rinvp.v16i1.3922Revista de Investigación en Psicología; Vol. 16 No. 1 (2013); 105-126Revista de Investigación en Psicología; Vol. 16 Núm. 1 (2013); 105-1261609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3922/3146Derechos de autor 2013 Rosa Tueros C., María Matalinares C., Ornella Raymundo V.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/39222020-04-22T18:03:26Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students Los valores interpersonales y su relación con los estilos atributivos en estudiantes de quinto de secundaria |
title |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students |
spellingShingle |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students Tueros C., Rosa attributional styles interpersonal values high school fifth grade students estilos atributivos valores interpersonales estudiantes de quinto grado de secundaria |
title_short |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students |
title_full |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students |
title_fullStr |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students |
title_full_unstemmed |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students |
title_sort |
Interpersonal values and their relation to attributional styles in fifth high school students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Tueros C., Rosa Matalinares C., María Raymundo V., Ornella |
author |
Tueros C., Rosa |
author_facet |
Tueros C., Rosa Matalinares C., María Raymundo V., Ornella |
author_role |
author |
author2 |
Matalinares C., María Raymundo V., Ornella |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
attributional styles interpersonal values high school fifth grade students estilos atributivos valores interpersonales estudiantes de quinto grado de secundaria |
topic |
attributional styles interpersonal values high school fifth grade students estilos atributivos valores interpersonales estudiantes de quinto grado de secundaria |
description |
This research aimed to establish the degree of relationship between interpersonal values and attributional styles of male and female students of the 5th year of secondary education. We used a descriptive correlational method, the sample consisted of 400 students, distributed in proportion to the population. The research was carried out, using the attributional style questionnaire and the Interpersonal Values Questionnaire SIV Leonard Gordon 1977. The results indicate according to the Spearman correlation coefficient exists correlation significant (p<0.05) between the different values interpersonal Support, Conformity, Recognition and Independence with attributional styles in the area of Academic Achievement and Interpersonal Relations. Instead no significant correlations between Interpersonal Values Compassion and Leadership attributional styles in Areas of Academic Achievement and Interpersonal Relations. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-15 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3922 10.15381/rinvp.v16i1.3922 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3922 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v16i1.3922 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/3922/3146 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2013 Rosa Tueros C., María Matalinares C., Ornella Raymundo V. https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2013 Rosa Tueros C., María Matalinares C., Ornella Raymundo V. https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 16 No. 1 (2013); 105-126 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 16 Núm. 1 (2013); 105-126 1609-7475 1560-909X reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238269541154816 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).