The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students
Descripción del Articulo
Scientific articles reading is part of a researcher habit. Meanwhile, for students it is a teaching-learning strategy to familiarize themselves with the widespread scientific knowledge, writing styles, clinical case management and methods comprehension. In the present interview the opinion of South...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/17516 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/17516 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Research Interview Reading Students, dental (source: MeSH NLM). Investigación Entrevista Lectura Estudiantes de Odontología (fuente: DeCS BIREME) |
| id |
REVUNMSM_629bea223a15163633be96a279afd6ae |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/17516 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate studentsLa lectura de artículos científicos. Entrevista a estudiantes del pregradoCastro-Rodríguez, YuriResearchInterviewReadingStudents, dental (source: MeSH NLM).InvestigaciónEntrevistaLecturaEstudiantes de Odontología (fuente: DeCS BIREME)Scientific articles reading is part of a researcher habit. Meanwhile, for students it is a teaching-learning strategy to familiarize themselves with the widespread scientific knowledge, writing styles, clinical case management and methods comprehension. In the present interview the opinion of South American students from three dental faculties (Universidad Nacional de San Marcos-Perú, Universidad de San Sebastián-Chile and Universidad Nacional de Córdoba-Argentina) are compiled regarding the reading and usefulness of scientific journals. The information collected allows us to explore the student perceptions about scientific articles reading.La lectura de artículos científicos es parte del hábito de un investigador y en el caso de los estudiantes es una estrategia de enseñanza-aprendizaje para que se familiarice con el conocimiento científico difundido, estilos de redacción, manejo de casos clínicos y comprensión de métodos. En la presente entrevista se recopilan las opiniones de estudiantes sudamericanos de tres facultades de Odontología (Universidad Nacional Mayor de San Marcos-Perú, Universidad de San Sebastián-Chile y Universidad Nacional de Córdoba-Argentina) respecto a la lectura y uso de las revistas científicas. La información recabada permite explorar las percepciones que tienen los estudiantes sobre la lectura de artículos científicos.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Odontología2020-02-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/1751610.15381/os.v23i1.17516Odontología Sanmarquina; Vol. 23 No. 1 (2020); 93-95Odontología Sanmarquina; Vol. 23 Núm. 1 (2020); 93-951609-86171560-9111reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/17516/14711Derechos de autor 2020 Yuri Castro-Rodríguezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/175162020-02-24T14:49:50Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students La lectura de artículos científicos. Entrevista a estudiantes del pregrado |
| title |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students |
| spellingShingle |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students Castro-Rodríguez, Yuri Research Interview Reading Students, dental (source: MeSH NLM). Investigación Entrevista Lectura Estudiantes de Odontología (fuente: DeCS BIREME) |
| title_short |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students |
| title_full |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students |
| title_fullStr |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students |
| title_full_unstemmed |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students |
| title_sort |
The reading of scientific articles. Interview to undergraduate students |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Castro-Rodríguez, Yuri |
| author |
Castro-Rodríguez, Yuri |
| author_facet |
Castro-Rodríguez, Yuri |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Research Interview Reading Students, dental (source: MeSH NLM). Investigación Entrevista Lectura Estudiantes de Odontología (fuente: DeCS BIREME) |
| topic |
Research Interview Reading Students, dental (source: MeSH NLM). Investigación Entrevista Lectura Estudiantes de Odontología (fuente: DeCS BIREME) |
| description |
Scientific articles reading is part of a researcher habit. Meanwhile, for students it is a teaching-learning strategy to familiarize themselves with the widespread scientific knowledge, writing styles, clinical case management and methods comprehension. In the present interview the opinion of South American students from three dental faculties (Universidad Nacional de San Marcos-Perú, Universidad de San Sebastián-Chile and Universidad Nacional de Córdoba-Argentina) are compiled regarding the reading and usefulness of scientific journals. The information collected allows us to explore the student perceptions about scientific articles reading. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-24 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/17516 10.15381/os.v23i1.17516 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/17516 |
| identifier_str_mv |
10.15381/os.v23i1.17516 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/17516/14711 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Yuri Castro-Rodríguez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Yuri Castro-Rodríguez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Odontología |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Odontología |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Odontología Sanmarquina; Vol. 23 No. 1 (2020); 93-95 Odontología Sanmarquina; Vol. 23 Núm. 1 (2020); 93-95 1609-8617 1560-9111 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238212655906816 |
| score |
13.968875 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).