Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos

Descripción del Articulo

In this research article, the aim is to collect the perception of scientific research in the academic education of university students, which is the door to continuous scientific research that must be carried out in order to seek an innovation of scientific and technical knowledge and methods and pe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pino Romero, Neisser, Flores Barrenechea, Brisaida Isabel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/14334
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14334
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Formación académica
investigación científica
artículos científicos
Academic training
scientific research
scientific articles
scientific innovation
id REVUNMSM_59946c2f0cb6fef7aae715bf96e3bd53
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/14334
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San MarcosPercepción de una Formación Académica enfocada a la Investigación Científica constante en la Universidad Nacional Mayor de San MarcosPino Romero, NeisserFlores Barrenechea, Brisaida IsabelFormación académicainvestigación científicaartículos científicosAcademic trainingscientific researchscientific articlesscientific innovationIn this research article, the aim is to collect the perception of scientific research in the academic education of university students, which is the door to continuous scientific research that must be carried out in order to seek an innovation of scientific and technical knowledge and methods and perspectives that relate science and society. The scientific research reflected in scientific articles from undergraduate training, and with more emphasis on postgraduate training should be the academic support for the development of the country. Therefore, how important is the scientific research that must be done to achieve a better education in society. JEL Classification Codes: I21.En presente artículo de investigación intenta recolectar la percepción que se tiene de la investigación científica en la formación académica de los estudiantes universitarios, la cual es la puerta hacia la investigación científica continua que se debe realizar para buscar una innovación de conocimientos y métodos científicos, técnicas y perspectivas que relacionen la ciencia y la sociedad. La investigación científica reflejada en artículos científicos desde la formación de pregrado, y con más énfasis en la formación de posgrado deben ser el sustento académico para el desarrollo del país. Por lo cual, cuán importante es la investigación científica que se debe realizar para lograr una mejor educación en la sociedad. Códigos JEL: I21.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas2018-02-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/1433410.15381/pc.v22i2.14334Pensamiento Crítico; Vol. 22 No. 2 (2017); 127-158Pensamiento Crítico; Vol. 22 Núm. 2 (2017); 127-1582617-21431728-502Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14334/12698info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/143342018-02-21T13:43:57Z
dc.title.none.fl_str_mv Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
Percepción de una Formación Académica enfocada a la Investigación Científica constante en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos
title Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
spellingShingle Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
Pino Romero, Neisser
Formación académica
investigación científica
artículos científicos
Academic training
scientific research
scientific articles
scientific innovation
title_short Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
title_full Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
title_fullStr Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
title_full_unstemmed Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
title_sort Perception of an Academic Education focused on constant Scientific Researchat the National University of San Marcos
dc.creator.none.fl_str_mv Pino Romero, Neisser
Flores Barrenechea, Brisaida Isabel
author Pino Romero, Neisser
author_facet Pino Romero, Neisser
Flores Barrenechea, Brisaida Isabel
author_role author
author2 Flores Barrenechea, Brisaida Isabel
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Formación académica
investigación científica
artículos científicos
Academic training
scientific research
scientific articles
scientific innovation
topic Formación académica
investigación científica
artículos científicos
Academic training
scientific research
scientific articles
scientific innovation
description In this research article, the aim is to collect the perception of scientific research in the academic education of university students, which is the door to continuous scientific research that must be carried out in order to seek an innovation of scientific and technical knowledge and methods and perspectives that relate science and society. The scientific research reflected in scientific articles from undergraduate training, and with more emphasis on postgraduate training should be the academic support for the development of the country. Therefore, how important is the scientific research that must be done to achieve a better education in society. JEL Classification Codes: I21.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-02-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14334
10.15381/pc.v22i2.14334
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14334
identifier_str_mv 10.15381/pc.v22i2.14334
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14334/12698
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas
dc.source.none.fl_str_mv Pensamiento Crítico; Vol. 22 No. 2 (2017); 127-158
Pensamiento Crítico; Vol. 22 Núm. 2 (2017); 127-158
2617-2143
1728-502X
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238267274133504
score 13.92416
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).