The metalinguistic skills and reading performance in two groups of students from low socioeconomic status enrolled in the 1st grade in public and private schools in San Juan de Lurigancho

Descripción del Articulo

The objective of the present study went to establish, if they existed differentiates significant in the abilities metalingüísticas and the students reader performance of first degree of lower socioeconomic condition considering the school of origin and sex; The descriptive method with comparative de...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Dioses Chocano, Alejandro, Escurra Mayaute, Luis Miguel, Matalinares Calvet, María, Cuzacano Zapata, Abel, Panca Chiuche, Noemí, Manrique Céspedes, Esperanza Sandra, Varillas Cuentas, Rocio Maribel, Polido Guizado, Sonia Ysabel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2002
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/5051
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5051
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:metalinguistic skills
performance reader
habilidades metalingüísticas
rendimiento lector
Descripción
Sumario:The objective of the present study went to establish, if they existed differentiates significant in the abilities metalingüísticas and the students reader performance of first degree of lower socioeconomic condition considering the school of origin and sex; The descriptive method with comparative design was used, being the variable independent, school of origin and sex; and the variable dependent, the metalingüístics abilities and the reader performance.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).