The elementary school after Fujimori
Descripción del Articulo
This article is based, first, on the author’s experience in the second bimester of the sixth grade of primary school in the 2000. And second, theoretical and documentary information on the thesis entitled From Restoration to Persecution: Formation of Nikkei Identity in Peru. This article is ordered...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/18501 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Stereotype Elementary education Social fracture History Fujimori Estereotipo Educación Primaria Fractura social Historia |
id |
REVUNMSM_3f58af80e0b6151db86517c6ca5a9759 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/18501 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
The elementary school after FujimoriLa primaria después de FujimoriMiyashiro Salas, Hiroshi JesúsStereotypeElementary educationSocial fractureHistoryFujimoriEstereotipoEducación PrimariaFractura socialHistoriaFujimoriThis article is based, first, on the author’s experience in the second bimester of the sixth grade of primary school in the 2000. And second, theoretical and documentary information on the thesis entitled From Restoration to Persecution: Formation of Nikkei Identity in Peru. This article is ordered as follows: 1) The stereotype, where an introduction and summary of the history of the stereotype in which the descendants of Japanese are fitted, using the information of the mentioned thesis and, 2) The primary after Fujimori, where the author’s experiences are developed in the sixth grade of primary school, to finish with the conclusions.Este artículo está basado, en primer lugar, en la experiencia del autor al cursar el segundo bimestre del sexto grado de primaria en el año 2000. En segundo lugar, información teoría y documental de la tesis titulada De la Restauración a la Persecución: Formación de la Identidad nikkei en el Perú. Este artículo esta ordenado de la siguiente forma: 1) El estereotipo, donde se hace una introducción y resumen de la historia del estereotipo en el que se encaja a los descendientes de japoneses, usando la información de la tesis mencionada y, 2) La primaria después de Fujimori, donde se desarrolla las experiencias del autor en el sexto grado de primaria, para finalizar con las conclusiones.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales2020-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/1850110.15381/is.v23i43.18501Investigaciones Sociales; Vol. 23 No. 43 (2020); 273-277Investigaciones Sociales; Vol. 23 Núm. 43 (2020); 273-2771818-47581560-907310.15381/is.v23i43reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501/15540Derechos de autor 2020 Hiroshi Jesús Miyashiro Salashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/185012020-08-21T15:41:33Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The elementary school after Fujimori La primaria después de Fujimori |
title |
The elementary school after Fujimori |
spellingShingle |
The elementary school after Fujimori Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús Stereotype Elementary education Social fracture History Fujimori Estereotipo Educación Primaria Fractura social Historia Fujimori |
title_short |
The elementary school after Fujimori |
title_full |
The elementary school after Fujimori |
title_fullStr |
The elementary school after Fujimori |
title_full_unstemmed |
The elementary school after Fujimori |
title_sort |
The elementary school after Fujimori |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús |
author |
Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús |
author_facet |
Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Stereotype Elementary education Social fracture History Fujimori Estereotipo Educación Primaria Fractura social Historia Fujimori |
topic |
Stereotype Elementary education Social fracture History Fujimori Estereotipo Educación Primaria Fractura social Historia Fujimori |
description |
This article is based, first, on the author’s experience in the second bimester of the sixth grade of primary school in the 2000. And second, theoretical and documentary information on the thesis entitled From Restoration to Persecution: Formation of Nikkei Identity in Peru. This article is ordered as follows: 1) The stereotype, where an introduction and summary of the history of the stereotype in which the descendants of Japanese are fitted, using the information of the mentioned thesis and, 2) The primary after Fujimori, where the author’s experiences are developed in the sixth grade of primary school, to finish with the conclusions. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-18 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501 10.15381/is.v23i43.18501 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501 |
identifier_str_mv |
10.15381/is.v23i43.18501 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501/15540 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Hiroshi Jesús Miyashiro Salas https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Hiroshi Jesús Miyashiro Salas https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigaciones Sociales; Vol. 23 No. 43 (2020); 273-277 Investigaciones Sociales; Vol. 23 Núm. 43 (2020); 273-277 1818-4758 1560-9073 10.15381/is.v23i43 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238219074240512 |
score |
13.947759 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).