The elementary school after Fujimori

Descripción del Articulo

This article is based, first, on the author’s experience in the second bimester of the sixth grade of primary school in the 2000. And second, theoretical and documentary information on the thesis entitled From Restoration to Persecution: Formation of Nikkei Identity in Peru. This article is ordered...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/18501
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Stereotype
Elementary education
Social fracture
History
Fujimori
Estereotipo
Educación Primaria
Fractura social
Historia
id REVUNMSM_3f58af80e0b6151db86517c6ca5a9759
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/18501
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling The elementary school after FujimoriLa primaria después de FujimoriMiyashiro Salas, Hiroshi JesúsStereotypeElementary educationSocial fractureHistoryFujimoriEstereotipoEducación PrimariaFractura socialHistoriaFujimoriThis article is based, first, on the author’s experience in the second bimester of the sixth grade of primary school in the 2000. And second, theoretical and documentary information on the thesis entitled From Restoration to Persecution: Formation of Nikkei Identity in Peru. This article is ordered as follows: 1) The stereotype, where an introduction and summary of the history of the stereotype in which the descendants of Japanese are fitted, using the information of the mentioned thesis and, 2) The primary after Fujimori, where the author’s experiences are developed in the sixth grade of primary school, to finish with the conclusions.Este artículo está basado, en primer lugar, en la experiencia del autor al cursar el segundo bimestre del sexto grado de primaria en el año 2000. En segundo lugar, información teoría y documental de la tesis titulada De la Restauración a la Persecución: Formación de la Identidad nikkei en el Perú. Este artículo esta ordenado de la siguiente forma: 1) El estereotipo, donde se hace una introducción y resumen de la historia del estereotipo en el que se encaja a los descendientes de japoneses, usando la información de la tesis mencionada y, 2) La primaria después de Fujimori, donde se desarrolla las experiencias del autor en el sexto grado de primaria, para finalizar con las conclusiones.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales2020-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/1850110.15381/is.v23i43.18501Investigaciones Sociales; Vol. 23 No. 43 (2020); 273-277Investigaciones Sociales; Vol. 23 Núm. 43 (2020); 273-2771818-47581560-907310.15381/is.v23i43reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501/15540Derechos de autor 2020 Hiroshi Jesús Miyashiro Salashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/185012020-08-21T15:41:33Z
dc.title.none.fl_str_mv The elementary school after Fujimori
La primaria después de Fujimori
title The elementary school after Fujimori
spellingShingle The elementary school after Fujimori
Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús
Stereotype
Elementary education
Social fracture
History
Fujimori
Estereotipo
Educación Primaria
Fractura social
Historia
Fujimori
title_short The elementary school after Fujimori
title_full The elementary school after Fujimori
title_fullStr The elementary school after Fujimori
title_full_unstemmed The elementary school after Fujimori
title_sort The elementary school after Fujimori
dc.creator.none.fl_str_mv Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús
author Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús
author_facet Miyashiro Salas, Hiroshi Jesús
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Stereotype
Elementary education
Social fracture
History
Fujimori
Estereotipo
Educación Primaria
Fractura social
Historia
Fujimori
topic Stereotype
Elementary education
Social fracture
History
Fujimori
Estereotipo
Educación Primaria
Fractura social
Historia
Fujimori
description This article is based, first, on the author’s experience in the second bimester of the sixth grade of primary school in the 2000. And second, theoretical and documentary information on the thesis entitled From Restoration to Persecution: Formation of Nikkei Identity in Peru. This article is ordered as follows: 1) The stereotype, where an introduction and summary of the history of the stereotype in which the descendants of Japanese are fitted, using the information of the mentioned thesis and, 2) The primary after Fujimori, where the author’s experiences are developed in the sixth grade of primary school, to finish with the conclusions.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501
10.15381/is.v23i43.18501
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501
identifier_str_mv 10.15381/is.v23i43.18501
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/18501/15540
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Hiroshi Jesús Miyashiro Salas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Hiroshi Jesús Miyashiro Salas
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales
dc.source.none.fl_str_mv Investigaciones Sociales; Vol. 23 No. 43 (2020); 273-277
Investigaciones Sociales; Vol. 23 Núm. 43 (2020); 273-277
1818-4758
1560-9073
10.15381/is.v23i43
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238219074240512
score 13.947759
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).