Analysis of the need for financial education in collegiate formation
Descripción del Articulo
Financial education is an important factor in the life of any person, consumption, savings, investment and other basic concepts of finance are unknown by much of the population in the world, this article identifies certain attitudes against it and proposes, in a basic way, fundamental pillars of fin...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/14333 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14333 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación financiera administración de recursos finanzas Financial education resource management finance |
Sumario: | Financial education is an important factor in the life of any person, consumption, savings, investment and other basic concepts of finance are unknown by much of the population in the world, this article identifies certain attitudes against it and proposes, in a basic way, fundamental pillars of financial education that could be implemented in secondary education, considering that it should be implemented as a curricular subject in education. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).