FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993
Descripción del Articulo
This study addresses the constitutional provisions of the financial system in Peru and based on that, seeks to respond the question: Why should establish a financial regime in the Political Constitution?In that sense, it should be noted that the nature of the study is explanatory type. Similarly, re...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11057 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/11057 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Financial regimen Constitution financial markets Peru Régimen financiero Constitución Política mercados financieros Perú. |
id |
REVUNMSM_3af06bab53cf72fe873ed51b5064f0d4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/11057 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993RÉGIMEN FINANCIERO DE LA CONSTITUCIÓN DE 1993Rodríguez Cairo, VladimirFinancial regimenConstitutionfinancial marketsPeruRégimen financieroConstitución Políticamercados financierosPerú.This study addresses the constitutional provisions of the financial system in Peru and based on that, seeks to respond the question: Why should establish a financial regime in the Political Constitution?In that sense, it should be noted that the nature of the study is explanatory type. Similarly, research methods used are analytical and inductive. They also turned to secondary sources and the technique used was the document review.From this perspective, for a better understanding of the proposed theme, content is structured in three parts: the first comprises the foundation of financial regula-tion; in the second, the powers of the state organs in financial matters arise, and the third covers the finan-cial arrangements of the Constitution of 1993. Finally, conclusions are presented and disclosed the literature.El presente estudio aborda las disposiciones constitucionalesdel régimen financiero en el Perú y sobreesa base, busca responder la interrogante siguiente:¿Por qué se debe establecer un régimen financiero enla Constitución Política?En ese sentido, cabe precisar que la naturaleza delestudio es de tipo explicativo. Del mismo modo, losmétodos de investigación utilizados son el analíticoe inductivo. Asimismo, se recurrieron a fuentes deinformación secundarias y la técnica usada ha sido larevisión documental.Desde tal perspectiva, para una mejor comprensióndel tema propuesto, el contenido se ha estructurado entres partes: la primera comprende la fundamentaciónde la regulación financiera; en la segunda, se planteanlas competencias de los órganos del Estado en materiafinanciera, y la tercera abarca el régimen financiero dela Constitución de 1993. Finalmente, se presenta lasconclusiones y se da a conocer la bibliografía.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2014-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/1105710.15381/quipu.v22i42.11057Quipukamayoc; Vol. 22 Núm. 42 (2014); 147-162Quipukamayoc; Vol. 22 No. 42 (2014); 147-1621609-81961560-9103reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/11057/9936Derechos de autor 2014 Vladimir Rodríguez Cairohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/110572020-05-30T22:01:46Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 RÉGIMEN FINANCIERO DE LA CONSTITUCIÓN DE 1993 |
title |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 |
spellingShingle |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 Rodríguez Cairo, Vladimir Financial regimen Constitution financial markets Peru Régimen financiero Constitución Política mercados financieros Perú. |
title_short |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 |
title_full |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 |
title_fullStr |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 |
title_full_unstemmed |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 |
title_sort |
FINANCIAL REGIMEN FROM THE CONSTITUTION OF 1993 |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez Cairo, Vladimir |
author |
Rodríguez Cairo, Vladimir |
author_facet |
Rodríguez Cairo, Vladimir |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Financial regimen Constitution financial markets Peru Régimen financiero Constitución Política mercados financieros Perú. |
topic |
Financial regimen Constitution financial markets Peru Régimen financiero Constitución Política mercados financieros Perú. |
description |
This study addresses the constitutional provisions of the financial system in Peru and based on that, seeks to respond the question: Why should establish a financial regime in the Political Constitution?In that sense, it should be noted that the nature of the study is explanatory type. Similarly, research methods used are analytical and inductive. They also turned to secondary sources and the technique used was the document review.From this perspective, for a better understanding of the proposed theme, content is structured in three parts: the first comprises the foundation of financial regula-tion; in the second, the powers of the state organs in financial matters arise, and the third covers the finan-cial arrangements of the Constitution of 1993. Finally, conclusions are presented and disclosed the literature. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/11057 10.15381/quipu.v22i42.11057 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/11057 |
identifier_str_mv |
10.15381/quipu.v22i42.11057 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/11057/9936 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Vladimir Rodríguez Cairo https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Vladimir Rodríguez Cairo https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables |
dc.source.none.fl_str_mv |
Quipukamayoc; Vol. 22 Núm. 42 (2014); 147-162 Quipukamayoc; Vol. 22 No. 42 (2014); 147-162 1609-8196 1560-9103 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238276554031104 |
score |
13.940932 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).