The use of connectors: corpus-based error analysis of Chinese speaking learners of Spanish
Descripción del Articulo
The paper aims to discover the frequent and specific errors of Chinese-speaking learners of Spanish as a foreign language when using discourse markers in written texts. For this purpose, the methodological foundations of the corpus analysis of learners developed by Ramos (2016) are considered, as we...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/23911 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/23911 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | conectores análisis de errores aprendices sinohablantes corpus frecuencia de uso connectors error analysis Sino-speaking learners frequency of use conectore análise de erros aprendizes sino-falantes frequência de utilização |
Sumario: | The paper aims to discover the frequent and specific errors of Chinese-speaking learners of Spanish as a foreign language when using discourse markers in written texts. For this purpose, the methodological foundations of the corpus analysis of learners developed by Ramos (2016) are considered, as well as Corder's (1971) error analysis. The results quantify the errors and present a classification of these, while offering a beginning explanation of the mechanisms that lead to their production. In this way, the results can be useful for anticipating the difficulties encountered by learners, as well as for designing a didactic implementation and producing material adapted to them. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).