Construção do binómio: interculturalidade e as pessoas surdas
Descripción del Articulo
This paper focused on the review of documentary sources on interculturality and Deaf people in Latin America. The objectivewas to identify the relationship and the contribution of such perspective in the studies, through the search and compilation of materials published in four open access databases...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/27436 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/27436 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | educación intercultural bilingüismo sordo indígena lengua de señas intercultural education bilingualism deaf indigenous sign language educação intercultural bilinguismo surdos linguagem de sinais |
| Sumario: | This paper focused on the review of documentary sources on interculturality and Deaf people in Latin America. The objectivewas to identify the relationship and the contribution of such perspective in the studies, through the search and compilation of materials published in four open access databases. For this purpose, the qualitative approach and documentary research were used. It involved the systematic review, elaboration of content cards, classification, cross-checking of information and organization of the following categories: approach, bilingual, knowledge and education. The major challenge was the theoretical and empirical reflection of the documents to determine the binomial link. The results showed the presence of symmetry in the educational proposal aimed at indigenous peoples with deaf communities by the conception of linguistic minorities. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).