Taxation to the consumption of motion pictures and consumer attendance to cinema by Peruvian films

Descripción del Articulo

Objective: Determine the relationship between consumption taxation of motion pictures and consumer attendance to the cinema for Peruvian films in the period 2017-2019. Method: The investigation was quantitative, correlational, cross-sectional and descriptive. The design was non-experimental. The sam...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cornejo Vilcarino, José Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/20964
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/20964
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:tonsumption tax
general sales tax
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Peruvian cinema
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spelling Taxation to the consumption of motion pictures and consumer attendance to cinema by Peruvian filmsTributación al consumo de espectáculos cinematográficos y la asistencia del consumidor al cine por filmes peruanosCornejo Vilcarino, José LuisCornejo Vilcarino, José Luistonsumption taxgeneral sales taxmunicipal promotion taxtax on non-sports public showsPeruvian cinematributación al consumoimpuesto general a las ventasimpuesto de promoción municipalimpuesto a los espectáculos públicos no deportivoscine peruanoObjective: Determine the relationship between consumption taxation of motion pictures and consumer attendance to the cinema for Peruvian films in the period 2017-2019. Method: The investigation was quantitative, correlational, cross-sectional and descriptive. The design was non-experimental. The sample was comprised of 384 consumers between the ages of 15 to 53 years old who attended Cineplanet’s Civic Center of Lima location during the period of 2017-2019. Results: There is a low inverse significant correlation, with a coefficient of r = -0,238, between consumption taxation of motion pictures and consumer attendance to the cinema for Peruvian films, because even if the scenario of no consumption taxation for national motion pictures is posed, 5,73% of the respondents indicate that consumer attendance would be low; 17,71%, regular; 47,14% high; and 5,73%, very high, while for 23,69% there is no correlation between the variables. Conclusion: Even without perfect inverse correlation of variables, the consumption taxation of motion pictures is one of the components that influence the consumer's decision whether go to the movies for Peruvian films or not.Objetivo: Determinar la relación entre la tributación al consumo de espectáculos cinematográficos y la asistencia del consumidor al cine por filmes peruanos en el periodo 2017-2019. Método: La investigación fue de tipo cuantitativo, correlacional, transversal y descriptivo. El diseño fue no experimental. La muestra estuvo compuesta por 384 consumidores de entre los 15 a 53 años que asistieron a Cineplanet sede Centro Cívico de Lima durante el periodo 2017-2019. Resultados: Existe una correlación significativa inversa baja, con coeficiente de r = -0,238, entre la tributación al consumo de espectáculos cinematográficos y la asistencia del consumidor al cine por filmes peruanos, pues aun cuando se plantee el escenario de que no exista la tributación al consumo para los espectáculos cinematográficos nacionales, el 5,73% de los encuestados indica que la asistencia del consumidor sería baja; el 17,71%, regular; el 47,14%, alta; y el 5,73%, muy alta, mientras que para el 23,69% no existe correlación de las variables. Conclusión: Aún sin correlación inversa perfecta de variables, la tributación al consumo de los espectáculos cinematográficos es uno de los componentes que influye al momento de que el consumidor decida asistir al cine por filmes peruanos.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2021-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/2096410.15381/quipu.v29i61.20964Quipukamayoc; Vol. 29 Núm. 61 (2021); 77-84Quipukamayoc; Vol. 29 No. 61 (2021); 77-841609-81961560-9103reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/20964/17577https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/20964/17603Derechos de autor 2021 José Luis Cornejo Vilcarinohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/209642023-04-11T23:51:24Z
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