Factors of the Ethos in executives: identity, identification and differentiation. A theoretical approach
Descripción del Articulo
This article presents in a theoretically way the constructs of identity, identification and diferentation as psychology components of the ethos of the managerial social class of business. Identity is built by the group of characterists which define their members, difference them and allow the catego...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/15117 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/15117 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Identity identification differentation Ethos excecutives Identidad identificación diferenciación ejecutivos de empresas |
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Factors of the Ethos in executives: identity, identification and differentiation. A theoretical approachFactores del Ethos de ejecutivos: identidad, identificación y diferenciación. Una aproximación teóricaReynoso Espinoza, Deivit WilfredoIdentityidentificationdifferentationEthosexcecutivesIdentidadidentificacióndiferenciaciónEthosejecutivos de empresasThis article presents in a theoretically way the constructs of identity, identification and diferentation as psychology components of the ethos of the managerial social class of business. Identity is built by the group of characterists which define their members, difference them and allow the categorization of their members. Identification is the process through which every person percibe, adapt and adjust their social habilities with the group. Diferentation is the search of individuality which makes every one different from the others at the same time it adjust their differences to live with others. This are some of the main components to describe the Ethos of a social class. This constructs helps to find a definition of the subyacent boundiries which legitimice some conducts at intra group.En el presente artículo se presenta teóricamente la identidad, la identificación y la diferenciación, componentes psicológicos del Ethos de la clase social conformada por los ejecutivos de empresas. La identidad se conforma por el conjunto de características que definen, diferencian y permiten la categorización de un grupo y sus miembros. La identificación es el proceso a través del cual un individuo percibe, asimila y acomoda las cualidades de socialización características de un grupo para formar parte de él. La diferenciación, en cambio a las otras, muestra la búsqueda de la individualidad diferenciadora a otros de modo que esta se presenta de forma equilibrada en los grupos. Estos componentes son algunos de los factores fundamentales para describir el Ethos de una clase social que define el marco subyacente que legitima las conductas intragrupales e intergrupales.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2018-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/1511710.15381/rinvp.v21i1.15117Revista de Investigación en Psicología; Vol. 21 No. 1 (2018); 119-134Revista de Investigación en Psicología; Vol. 21 Núm. 1 (2018); 119-1341609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/15117/13125Derechos de autor 2018 Deivit Wilfredo Reynoso Espinozahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/151172019-02-01T09:27:17Z |
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This article presents in a theoretically way the constructs of identity, identification and diferentation as psychology components of the ethos of the managerial social class of business. Identity is built by the group of characterists which define their members, difference them and allow the categorization of their members. Identification is the process through which every person percibe, adapt and adjust their social habilities with the group. Diferentation is the search of individuality which makes every one different from the others at the same time it adjust their differences to live with others. This are some of the main components to describe the Ethos of a social class. This constructs helps to find a definition of the subyacent boundiries which legitimice some conducts at intra group. |
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