Content marketing strategy and the relationship with the customer experience at “h sport café” in Bahía de Caráquez
Descripción del Articulo
Currently, restaurant businesses are looking for sustainability alternatives in the context of content marketing to achieve better economic results. The objective of this study was aimed at determining content marketing strategies based on reach and digital media to achieve higher levels of customer...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unjbg.edu.pe:article/1764 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unjbg.edu.pe/index.php/eyn/article/view/1764 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | calidad servicio satisfacción estrategias marketing quality service satisfaction strategies |
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Content marketing strategy and the relationship with the customer experience at “h sport café” in Bahía de CaráquezEstrategia de marketing de contenido y la relación con la experiencia del cliente en “H Sport café” de Bahía de CaráquezAndrade Alvarado, Dayanara MonserratheHerrera Bartolomé, Jenny CarolinacalidadserviciosatisfacciónestrategiasmarketingqualityservicesatisfactionstrategiesmarketingCurrently, restaurant businesses are looking for sustainability alternatives in the context of content marketing to achieve better economic results. The objective of this study was aimed at determining content marketing strategies based on reach and digital media to achieve higher levels of customer influx. The methodology used from the investigative order was quantitative, which contributed to the statistical analysis and interpretation of the object and field of investigative study, which through the descriptive analytical method allowed the generation of criteria that contributed to effective content decision-making. A survey consisting of 10 questions on the Likert scale was applied to a sample of 96 clients through non-probabilistic random sampling. The statistical software SPSS v.26 to process the survey whose confidence yielded the result .805 of Cronbach's alpha. Among the most relevant results, content marketing strategies strengthen the relationship with customers who frequent H Sport Café.En la actualidad los negocios de restaurantes buscan alternativas de sostenibilidad bajo el contexto de marketing de contenido para lograr mejores resultados económicos. El objetivo del presente estudio fue direccionado a determinar estrategias de marketing de contenido en función del alcance y de los medios digitales para lograr mayores niveles de afluencia de clientes. La metodología empleada desde el orden investigativo fue cuantitativa la cual contribuyó al análisis estadístico e interpretación del objeto y campo de estudio investigativo, que a través del método analítico descriptivo permitió generar criterios que contribuyeron a la toma de decisiones de contenidos efectivos. Se aplicó una encuesta constituida por 10 preguntas en la escala de Likert realizadas en una muestra de 96 clientes por medio de un muestreo aleatorio no probabilístico. Se utilizó el software estadístico SPSS v.26 para procesar la encuesta cuya fiabilidad arrojó el resultado .805 del alfa de Cronbach. Entre los resultados más relevantes se obtiene que las estrategias de marketing de contenido fortalecen la relación con los clientes que frecuentan en H Sport Café.Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann2024-04-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unjbg.edu.pe/index.php/eyn/article/view/176410.33326/27086062.2024.1.1764Economía & Negocios; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Economía & Negocios: Abril- Septiembre; 125-1362708-606210.33326/27086062.2024.1reponame:Revistas - Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmanninstname:Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmanninstacron:UNJBGspahttps://revistas.unjbg.edu.pe/index.php/eyn/article/view/1764/2104https://revistas.unjbg.edu.pe/index.php/eyn/article/view/1764/2152Derechos de autor 2024 Dayanara Andradehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unjbg.edu.pe:article/17642024-05-21T14:14:01Z |
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Currently, restaurant businesses are looking for sustainability alternatives in the context of content marketing to achieve better economic results. The objective of this study was aimed at determining content marketing strategies based on reach and digital media to achieve higher levels of customer influx. The methodology used from the investigative order was quantitative, which contributed to the statistical analysis and interpretation of the object and field of investigative study, which through the descriptive analytical method allowed the generation of criteria that contributed to effective content decision-making. A survey consisting of 10 questions on the Likert scale was applied to a sample of 96 clients through non-probabilistic random sampling. The statistical software SPSS v.26 to process the survey whose confidence yielded the result .805 of Cronbach's alpha. Among the most relevant results, content marketing strategies strengthen the relationship with customers who frequent H Sport Café. |
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