Desarrollo de una aplicación móvil (app) en e-learning como instrumento de apoyo educativo en tiempos de pandemia
Descripción del Articulo
In the current context of virtual education, due to the health emergency caused by SARS-CoV-2, the development of technologies has been of great importance, constituting the ideal scenario for mobile applications (apps) aimed at higher education such as complement to academic activities. The objecti...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Jorge Basadre Grohmann |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unjbg.edu.pe:article/1262 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unjbg.edu.pe/index.php/rob/article/view/1262 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Dispositivos móviles E-learning Tecnología de la educación Mobiles devices Education technology |
Sumario: | In the current context of virtual education, due to the health emergency caused by SARS-CoV-2, the development of technologies has been of great importance, constituting the ideal scenario for mobile applications (apps) aimed at higher education such as complement to academic activities. The objective of this article is to describe the process of creating an application (app) to complement an academic activity. This application may be used by both students and graduates of the dentistry career, facilitating and optimizing their academic activities. The application has been developed under the Mobile Development Process Spiral methodology, which follows the following order: First, exploration phase; second, initialization phase; third, production phase; fourth, stabilization phase and fifth, test phase. This mobile application expects to be evaluated in usability and satisfaction by the students and teachers who are our objective. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).