Analysis of stresses and deformations of a cylindrical tank for natural gas vehicles
Descripción del Articulo
The present work tries on the analysis of efforts and deformations of cylindrical tanks for vehicular natural gas, using the analytic method studied by Lamé in 1833, verifying the results for numeric simulation by means of a commercial software (Cosmos Work) that is based in the application of the t...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2006 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/446 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/446 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | GNV Cilindro Esfuerzos Deformaciones Pruebas |
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Analysis of stresses and deformations of a cylindrical tank for natural gas vehiclesAnálisis de esfuerzos y deformaciones de un tanque cilíndrico para Gas Natural vehicular Alva Dávila, FortunatoGNVCilindroEsfuerzosDeformacionesPruebasThe present work tries on the analysis of efforts and deformations of cylindrical tanks for vehicular natural gas, using the analytic method studied by Lamé in 1833, verifying the results for numeric simulation by means of a commercial software (Cosmos Work) that is based in the application of the technique of finite elements and for the experimental method (strain gage). The study will allow formulating a calculation methodology and design of cylinders for vehicular natural gas, since; it is a high-priority necessity for our country, given the readiness of the natural gas of Camisea. At the moment, in the Peru, the technology about the production of the cylinders for discharges pressures has not still been developed. The lack of the methodology dedicated to the calculation and design of the cylinders, one of the reasons thathas motivated us the realization of this investigation work was. The cared cylinders have a very high cost, for that manifested it requires the local production to reduce them. In this context theanalytic methods are described, supported in the technique of the numeric simulation and later in the technique of the experimental method with the meter of deformations, to validate the analytic method and the existent Technical Norms that govern their design and production.El presente trabajo trata sobre el análisis de esfuerzos y deformaciones de tanques cilíndricospara gas natural vehicular, utilizando el método analítico estudiado por Lamé en 1833,verificando los resultados por simulación numérica mediante un software comercial (Cosmos Work) que se basa en la aplicación de la técnica de elementos finitos y por el método experimental (strain gage). El estudio permitirá formular una metodología de cálculo y diseño de cilindros para gas natural vehicular, ya que, es una necesidad prioritaria para nuestro país, dada la disponibilidad del gas natural de Camisea. Actualmente, en el Perú, la tecnología sobre la fabricación de los cilindros para altas presiones no se ha desarrollado aún. La carencia de la metodología destinada al cálculo y diseño de los cilindros, fue una de lasrazones que nos ha motivado la realización de este trabajo de investigación. Los cilindros importados tienen un costo muy elevado, por lo manifestado requiere la fabricación local para abaratarlos. En este contexto se describen los métodos analíticos, apoyados en la técnica de la simulación numérica y después en la técnica del método experimental con el medidor de deformaciones, para validar el método analítico y las Normas Técnicas existentes que rigen su diseño y fabricación. El objetivo fundamental de este trabajo es, desarrollar la metodología de diseño, para determinar el espesor mínimo de pared del cilindro, para una presión de trabajo de 20 MPa, con la que opera el cilindro. Se calculan los esfuerzos y las deformaciones en elcilindro, utilizando el método analítico, el método numérico y el método experimental. Finalmente se realiza el análisis de los resultados. Culminándose con las conclusiones y recomendaciones del estudio.Universidad Nacional de Ingeniería2006-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/44610.21754/tecnia.v16i1.446TECNIA; Vol. 16 No. 1 (2006)TECNIA; Vol. 16 Núm. 1 (2006)2309-04130375-7765reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/446/396Derechos de autor 2006 TECNIAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/4462023-12-04T20:06:16Z |
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The present work tries on the analysis of efforts and deformations of cylindrical tanks for vehicular natural gas, using the analytic method studied by Lamé in 1833, verifying the results for numeric simulation by means of a commercial software (Cosmos Work) that is based in the application of the technique of finite elements and for the experimental method (strain gage). The study will allow formulating a calculation methodology and design of cylinders for vehicular natural gas, since; it is a high-priority necessity for our country, given the readiness of the natural gas of Camisea. At the moment, in the Peru, the technology about the production of the cylinders for discharges pressures has not still been developed. The lack of the methodology dedicated to the calculation and design of the cylinders, one of the reasons thathas motivated us the realization of this investigation work was. The cared cylinders have a very high cost, for that manifested it requires the local production to reduce them. In this context theanalytic methods are described, supported in the technique of the numeric simulation and later in the technique of the experimental method with the meter of deformations, to validate the analytic method and the existent Technical Norms that govern their design and production. |
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TECNIA; Vol. 16 No. 1 (2006) TECNIA; Vol. 16 Núm. 1 (2006) 2309-0413 0375-7765 reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería instname:Universidad Nacional de Ingeniería instacron:UNI |
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