Scientific Rigor Level of Master’s Thesis in Education - Case Study: Public University

Descripción del Articulo

This paper summarizes the main findings of an exploratory research (qualitative and quantitative) on street children and adolescents in the Province of Lima, Peru. This research aimed to have deeper knowledge about the environments (family and school) of children and adole...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Benavente Flores, Mariana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1267
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/1267
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Niños en situación de calle, familias expulsoras, rehabilitación social. Niños y adolescentes en situación de calle, familias expulsoras, colegios desintegradores
Street children, expelling families, social rehabilitation. street children and teenagers, rejection by familis, disintegration in schools
Descripción
Sumario:This paper summarizes the main findings of an exploratory research (qualitative and quantitative) on street children and adolescents in the Province of Lima, Peru. This research aimed to have deeper knowledge about the environments (family and school) of children and adolescents before they started to live on the streets. Moreover, this research explored the reality that children and teenagers face once they start to live on the streets. This research also comprised the children’s expectations about the future, which, far from being fatalistic, were full of hope and desire for vindication.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).