Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers
Descripción del Articulo
In Peru, there is around 1.5 million people with disabilities. But, according to the information from the World Health Organization (WHO), they are about 4.5 million people. Most of them, unfortunately, face a series of barriers to participate in social life, both...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1313 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1313 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Accesibilidad, adaptaciones, infraestructura, inclusión educativa, normatividades. Accessibility, adjustments, infrastructure, educational inclusion, regulations. |
id |
REVUNIFE_cba81df24c8511e3464bcade541a3f03 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1313 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centersLa discapacidad en el Perú y adaptaciones de accesibilidad de espacios e infraestructura en centros educativos inclusivosMendoza Carrasco, Mariella VictoriaAccesibilidad, adaptaciones, infraestructura, inclusión educativa, normatividades.Accessibility, adjustments, infrastructure, educational inclusion, regulations.In Peru, there is around 1.5 million people with disabilities. But, according to the information from the World Health Organization (WHO), they are about 4.5 million people. Most of them, unfortunately, face a series of barriers to participate in social life, both behavioral and physical environment, which makes this group one of the most discriminated and excluded in our country. Unfortunately, in the current situation of the country, children with disabilities can not fully access education, either due to there is not the necessary infrastructure in educational centers, or due to the methodology of the schools and/or universities does not respond to their particular needs.En el Perú viven alrededor de un millón y medio de personas con discapacidad. Sin embargo, si tomamos como base de cálculo las cifras de la Organización Mundial de la Salud (OMS), estamos hablando de cuatro millones y medio de personas. La mayoría de ellas, lamentablemente, enfrenta una serie de barreras para participar en la vida social, tanto actitudinales como del entorno, lo cual convierte a este colectivo en uno de los más discriminados y excluidos de nuestro país.Penosamente, en el contexto actual del país, los niños y niñas con discapacidad no pueden acceder plenamente a la educación, ya sea porque la infraestructura de los centros educativos no lo permite o porque la metodología de las escuelas y/ouniversidades no responde a sus necesidades particulares.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/131310.33539/educacion.2018.v24n1.1313Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 35-45Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 35-452708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1313/1273Derechos de autor 2018 Mariella Victoria Mendoza Carrascoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/13132021-10-28T19:04:09Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers La discapacidad en el Perú y adaptaciones de accesibilidad de espacios e infraestructura en centros educativos inclusivos |
title |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers |
spellingShingle |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers Mendoza Carrasco, Mariella Victoria Accesibilidad, adaptaciones, infraestructura, inclusión educativa, normatividades. Accessibility, adjustments, infrastructure, educational inclusion, regulations. |
title_short |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers |
title_full |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers |
title_fullStr |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers |
title_full_unstemmed |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers |
title_sort |
Disability in Peru and accessibility adjustments of spaces and infrastructure of inclusive educational centers |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Mendoza Carrasco, Mariella Victoria |
author |
Mendoza Carrasco, Mariella Victoria |
author_facet |
Mendoza Carrasco, Mariella Victoria |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Accesibilidad, adaptaciones, infraestructura, inclusión educativa, normatividades. Accessibility, adjustments, infrastructure, educational inclusion, regulations. |
topic |
Accesibilidad, adaptaciones, infraestructura, inclusión educativa, normatividades. Accessibility, adjustments, infrastructure, educational inclusion, regulations. |
description |
In Peru, there is around 1.5 million people with disabilities. But, according to the information from the World Health Organization (WHO), they are about 4.5 million people. Most of them, unfortunately, face a series of barriers to participate in social life, both behavioral and physical environment, which makes this group one of the most discriminated and excluded in our country. Unfortunately, in the current situation of the country, children with disabilities can not fully access education, either due to there is not the necessary infrastructure in educational centers, or due to the methodology of the schools and/or universities does not respond to their particular needs. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1313 10.33539/educacion.2018.v24n1.1313 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1313 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n1.1313 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1313/1273 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Mariella Victoria Mendoza Carrasco info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Mariella Victoria Mendoza Carrasco |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 35-45 Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 35-45 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705726665687040 |
score |
13.887938 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).