Philosophy and Social Sciences toward the Bicentennial

Descripción del Articulo

This paper examines different approaches of social scientists and philosophers in the face of the national reality of Peru, specifically with respect to State-society relations and the Peruvian citizen in general. It considers the hypothesis that the State and Philosophy in Peru have hindered the fo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Elgregren Reátegui, Fernando
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/367
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/367
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:State
society
citizenship
interdisciplinarity
bicentennial
national reality
corruption
multiculturality
Estado
sociedad
ciudadanía
interdisciplinariedad
bicentenario
realidad nacional
corrupción
multiculturalidad
Descripción
Sumario:This paper examines different approaches of social scientists and philosophers in the face of the national reality of Peru, specifically with respect to State-society relations and the Peruvian citizen in general. It considers the hypothesis that the State and Philosophy in Peru have hindered the formation of citizenship, contributing to this the lack of interdisciplinarity studies between philosophy and the social sciences. The article is the result of some initial reflections that, from the Department of Philosophy and Theology at UNIFÉ, seek to create awareness of the challenges that we need to face towards the Bicentennial.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).