A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students

Descripción del Articulo

The main objective of the present study is to systematize an experience of a research-based reading assessment of two middle school students from a public school in Manhattan, New York during the Fall 2022. In order to select the assessment tests, I asumed the Science of Reading along with the Simpl...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Valer Huamán, Isaac
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/3109
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:ciencia de la lectura
modelo simple de la lectura
evaluación de lectura
alfabetización
literacidad
fluidez
decodificación
codificación
science of reading
simple view of reading
reading assessment
literacy instruction
fluency
decoding
encoding
id REVUNIFE_c06f9104ee5e96b5980744ed8f6cc0f1
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/3109
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School StudentsSistematización de una Evaluación de Lectura Basada en Evidencia Científica de dos Estudiantes de Enseñanza Media Valer Huamán, Isaac ciencia de la lecturamodelo simple de la lecturaevaluación de lecturaalfabetizaciónliteracidadfluidezdecodificacióncodificaciónscience of readingsimple view of readingreading assessmentliteracy instructionfluencydecodingencodingThe main objective of the present study is to systematize an experience of a research-based reading assessment of two middle school students from a public school in Manhattan, New York during the Fall 2022. In order to select the assessment tests, I asumed the Science of Reading along with the Simple View of Reading perspectives. The tests applied addresed to assess students in three aspects: decoding, fluency, and encoding (spelling). Results showed that, in a nutshell, students are reading below their grade; nevertheless, the fact that they are Colombian inmigrants living one year in the U.S., may explain their results on the assessment tests. In the discussion section, I put into perspective the student’s assessments’ results with their context and personal background in order to have a broader understanding of their reading skills. The implication of this study is to acknowledge the necessity to use research-based assessment to make the best decision in order to improve student’s reading skills.El objetivo principal del presente estudio es sistematizar una experiencia de evaluación de lectura basada en evidencia científica de dos estudiantes de secundaria de una escuela pública de Manhattan, Nueva York durante el otoño de 2022. Para este estudio, asumí la perspectiva de la Ciencia de la Lectura y el Modelo Simple de Lectura; este marco me permitió seleccionar las pruebas de evaluación que están alineadas con dichas perspectivas. Las pruebas aplicadas apuntaron a evaluar a los estudiantes en tres aspectos: decodificación, fluidez y codificación (ortografía). Los resultados mostraron que, en resumen, los estudiantes leen por debajo del grado escolar en el que están; sin embargo, el hecho de que sean inmigrantes colombianos que viven un año en Estados Unidos, puede explicar sus resultados en las pruebas de evaluación. En la sección de discusión, pongo en perspectiva los resultados de las evaluaciones de los estudiantes con su contexto y antecedentes personales para tener una comprensión más amplia de sus habilidades lectoras. La implicancia de este estudio es reconocer la necesidad de utilizar evaluaciones basadas en evidencia científica con el fin de tomar buenas decisiones para mejorar las habilidades de lectura de los estudiantes.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2023-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/310910.33539/educacion.2023.v29n2.3109Educación; Vol. 29 No. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3109Educación; Vol. 29 Núm. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e31092708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3362https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3387Derechos de autor 2023 Isaac Valerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/31092025-05-07T18:24:52Z
dc.title.none.fl_str_mv A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
Sistematización de una Evaluación de Lectura Basada en Evidencia Científica de dos Estudiantes de Enseñanza Media
title A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
spellingShingle A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
Valer Huamán, Isaac
ciencia de la lectura
modelo simple de la lectura
evaluación de lectura
alfabetización
literacidad
fluidez
decodificación
codificación
science of reading
simple view of reading
reading assessment
literacy instruction
fluency
decoding
encoding
title_short A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
title_full A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
title_fullStr A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
title_full_unstemmed A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
title_sort A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
dc.creator.none.fl_str_mv Valer Huamán, Isaac
author Valer Huamán, Isaac
author_facet Valer Huamán, Isaac
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv ciencia de la lectura
modelo simple de la lectura
evaluación de lectura
alfabetización
literacidad
fluidez
decodificación
codificación
science of reading
simple view of reading
reading assessment
literacy instruction
fluency
decoding
encoding
topic ciencia de la lectura
modelo simple de la lectura
evaluación de lectura
alfabetización
literacidad
fluidez
decodificación
codificación
science of reading
simple view of reading
reading assessment
literacy instruction
fluency
decoding
encoding
description The main objective of the present study is to systematize an experience of a research-based reading assessment of two middle school students from a public school in Manhattan, New York during the Fall 2022. In order to select the assessment tests, I asumed the Science of Reading along with the Simple View of Reading perspectives. The tests applied addresed to assess students in three aspects: decoding, fluency, and encoding (spelling). Results showed that, in a nutshell, students are reading below their grade; nevertheless, the fact that they are Colombian inmigrants living one year in the U.S., may explain their results on the assessment tests. In the discussion section, I put into perspective the student’s assessments’ results with their context and personal background in order to have a broader understanding of their reading skills. The implication of this study is to acknowledge the necessity to use research-based assessment to make the best decision in order to improve student’s reading skills.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-05
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109
10.33539/educacion.2023.v29n2.3109
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2023.v29n2.3109
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3362
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3387
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2023 Isaac Valer
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2023 Isaac Valer
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 29 No. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3109
Educación; Vol. 29 Núm. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3109
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846974163246383104
score 13.413352
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).