A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students
Descripción del Articulo
The main objective of the present study is to systematize an experience of a research-based reading assessment of two middle school students from a public school in Manhattan, New York during the Fall 2022. In order to select the assessment tests, I asumed the Science of Reading along with the Simpl...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/3109 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | ciencia de la lectura modelo simple de la lectura evaluación de lectura alfabetización literacidad fluidez decodificación codificación science of reading simple view of reading reading assessment literacy instruction fluency decoding encoding |
| id |
REVUNIFE_c06f9104ee5e96b5980744ed8f6cc0f1 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/3109 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School StudentsSistematización de una Evaluación de Lectura Basada en Evidencia Científica de dos Estudiantes de Enseñanza Media Valer Huamán, Isaac ciencia de la lecturamodelo simple de la lecturaevaluación de lecturaalfabetizaciónliteracidadfluidezdecodificacióncodificaciónscience of readingsimple view of readingreading assessmentliteracy instructionfluencydecodingencodingThe main objective of the present study is to systematize an experience of a research-based reading assessment of two middle school students from a public school in Manhattan, New York during the Fall 2022. In order to select the assessment tests, I asumed the Science of Reading along with the Simple View of Reading perspectives. The tests applied addresed to assess students in three aspects: decoding, fluency, and encoding (spelling). Results showed that, in a nutshell, students are reading below their grade; nevertheless, the fact that they are Colombian inmigrants living one year in the U.S., may explain their results on the assessment tests. In the discussion section, I put into perspective the student’s assessments’ results with their context and personal background in order to have a broader understanding of their reading skills. The implication of this study is to acknowledge the necessity to use research-based assessment to make the best decision in order to improve student’s reading skills.El objetivo principal del presente estudio es sistematizar una experiencia de evaluación de lectura basada en evidencia científica de dos estudiantes de secundaria de una escuela pública de Manhattan, Nueva York durante el otoño de 2022. Para este estudio, asumí la perspectiva de la Ciencia de la Lectura y el Modelo Simple de Lectura; este marco me permitió seleccionar las pruebas de evaluación que están alineadas con dichas perspectivas. Las pruebas aplicadas apuntaron a evaluar a los estudiantes en tres aspectos: decodificación, fluidez y codificación (ortografía). Los resultados mostraron que, en resumen, los estudiantes leen por debajo del grado escolar en el que están; sin embargo, el hecho de que sean inmigrantes colombianos que viven un año en Estados Unidos, puede explicar sus resultados en las pruebas de evaluación. En la sección de discusión, pongo en perspectiva los resultados de las evaluaciones de los estudiantes con su contexto y antecedentes personales para tener una comprensión más amplia de sus habilidades lectoras. La implicancia de este estudio es reconocer la necesidad de utilizar evaluaciones basadas en evidencia científica con el fin de tomar buenas decisiones para mejorar las habilidades de lectura de los estudiantes.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2023-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/310910.33539/educacion.2023.v29n2.3109Educación; Vol. 29 No. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3109Educación; Vol. 29 Núm. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e31092708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3362https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3387Derechos de autor 2023 Isaac Valerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/31092025-05-07T18:24:52Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students Sistematización de una Evaluación de Lectura Basada en Evidencia Científica de dos Estudiantes de Enseñanza Media |
| title |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students |
| spellingShingle |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students Valer Huamán, Isaac ciencia de la lectura modelo simple de la lectura evaluación de lectura alfabetización literacidad fluidez decodificación codificación science of reading simple view of reading reading assessment literacy instruction fluency decoding encoding |
| title_short |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students |
| title_full |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students |
| title_fullStr |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students |
| title_full_unstemmed |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students |
| title_sort |
A Systematization of a Research-based Reading Assessment in Two Middle School Students |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Valer Huamán, Isaac |
| author |
Valer Huamán, Isaac |
| author_facet |
Valer Huamán, Isaac |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
ciencia de la lectura modelo simple de la lectura evaluación de lectura alfabetización literacidad fluidez decodificación codificación science of reading simple view of reading reading assessment literacy instruction fluency decoding encoding |
| topic |
ciencia de la lectura modelo simple de la lectura evaluación de lectura alfabetización literacidad fluidez decodificación codificación science of reading simple view of reading reading assessment literacy instruction fluency decoding encoding |
| description |
The main objective of the present study is to systematize an experience of a research-based reading assessment of two middle school students from a public school in Manhattan, New York during the Fall 2022. In order to select the assessment tests, I asumed the Science of Reading along with the Simple View of Reading perspectives. The tests applied addresed to assess students in three aspects: decoding, fluency, and encoding (spelling). Results showed that, in a nutshell, students are reading below their grade; nevertheless, the fact that they are Colombian inmigrants living one year in the U.S., may explain their results on the assessment tests. In the discussion section, I put into perspective the student’s assessments’ results with their context and personal background in order to have a broader understanding of their reading skills. The implication of this study is to acknowledge the necessity to use research-based assessment to make the best decision in order to improve student’s reading skills. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-05 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109 10.33539/educacion.2023.v29n2.3109 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109 |
| identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2023.v29n2.3109 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3362 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3109/3387 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 Isaac Valer https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 Isaac Valer https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 29 No. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3109 Educación; Vol. 29 Núm. 2 (2023): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; e3109 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846974163246383104 |
| score |
13.413352 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).