Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample

Descripción del Articulo

Descriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Z...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Salazar Díaz, Susan, Llanos Moreno, Mirella
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/320
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Adaptación psicométrica
cuestionario de estilos de aprendizaje
estudiantes secundaria
psychometric adaptation
learning styles questionnaire
adaptation
id REVUNIFE_bdd7b346d16006c7686ecd902620dfb0
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/320
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sampleAdaptación del cuestionario de estilos de aprendizaje en estudiantes de 4to, 5to de secundaria y universitarios de los primeros ciclos, en una muestra pilotoSalazar Díaz, SusanLlanos Moreno, MirellaAdaptación psicométricacuestionario de estilos de aprendizajeestudiantes secundariapsychometric adaptationlearning styles questionnaireadaptationDescriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Zavala. As a result of the research, 15 items in the original test were deleted, and reliable indices were found.Investigación de tipo descriptivo, realizada en una muestra de 150 estudiantes cursando el 4to. o 5to. de secundaria o los primeros ciclos de estudios universitarios. El objetivo de la investigación fue determinar las características psicométricas del cuestionario de estilos de aprendizaje de Morey - Alonso adaptado al Perú por Zavala. Como resultado del estudio se eliminaron 15 items de la prueba original, hallándose índices confiables.Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2012-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/32010.33539/avpsicol.2012v20n2.320Avances en Psicología; Vol. 20 No. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-78Avances en Psicología; Vol. 20 Núm. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-781812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320/238Derechos de autor 2012 Susan Salazar Díaz, Mirella Llanos Morenoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3202023-05-03T15:06:41Z
dc.title.none.fl_str_mv Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
Adaptación del cuestionario de estilos de aprendizaje en estudiantes de 4to, 5to de secundaria y universitarios de los primeros ciclos, en una muestra piloto
title Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
spellingShingle Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
Salazar Díaz, Susan
Adaptación psicométrica
cuestionario de estilos de aprendizaje
estudiantes secundaria
psychometric adaptation
learning styles questionnaire
adaptation
title_short Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
title_full Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
title_fullStr Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
title_full_unstemmed Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
title_sort Adaptation of the learning styles questionnaire in 4th, 5th grade high school students and university students of the first semester, in a pilot sample
dc.creator.none.fl_str_mv Salazar Díaz, Susan
Llanos Moreno, Mirella
author Salazar Díaz, Susan
author_facet Salazar Díaz, Susan
Llanos Moreno, Mirella
author_role author
author2 Llanos Moreno, Mirella
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Adaptación psicométrica
cuestionario de estilos de aprendizaje
estudiantes secundaria
psychometric adaptation
learning styles questionnaire
adaptation
topic Adaptación psicométrica
cuestionario de estilos de aprendizaje
estudiantes secundaria
psychometric adaptation
learning styles questionnaire
adaptation
description Descriptive-type research, carried out in a sample of 150 students in the 4th or 5th high school grade or the first semesters of university studies. The objective of the research was to determine the psychometric characteristics of Morey-Alonso’s questionnaire of learning styles adapted to Peru by Zavala. As a result of the research, 15 items in the original test were deleted, and reliable indices were found.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-15
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Investigación
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320
10.33539/avpsicol.2012v20n2.320
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320
identifier_str_mv 10.33539/avpsicol.2012v20n2.320
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/320/238
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2012 Susan Salazar Díaz, Mirella Llanos Moreno
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2012 Susan Salazar Díaz, Mirella Llanos Moreno
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
dc.source.none.fl_str_mv Avances en Psicología; Vol. 20 No. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-78
Avances en Psicología; Vol. 20 Núm. 2 (2012): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 69-78
1812-9536
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845071880147435520
score 13.135628
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).