Effects of a prosocial behavior program in university students
Descripción del Articulo
The aim of this study was to evaluate the effectiveness of a prosocial behavior program in a group of university students from a private university in Arequipa. The intentional sample consisted of 26 students with behaviors that violate rules. They were divided into two groups (experimental and cont...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2430 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Conducta prosocial, valores morales, problemas de conducta, Psicología Positiva Prosocial Behavior, moral values, behavior problems, Positive Psychology |
id |
REVUNIFE_b741d7b7c5b68a8ea8311377b157652c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2430 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Effects of a prosocial behavior program in university studentsEfectos de un programa de conducta prosocial en estudiantes universitariosArias Gallegos, Walter L.Conducta prosocial, valores morales, problemas de conducta, Psicología PositivaProsocial Behavior, moral values, behavior problems, Positive PsychologyThe aim of this study was to evaluate the effectiveness of a prosocial behavior program in a group of university students from a private university in Arequipa. The intentional sample consisted of 26 students with behaviors that violate rules. They were divided into two groups (experimental and control) and they were administered the Attitudes Towards the Practice of Moral Values test. The research was quasi-experimental and pre and post-test measurements were made before and after the application of the program. The results indicate that there were not significant differences between the experimental group and the control group, although there were significant differences between pre-test and post-test conditions.En este estudio se evaluó la efectividad de un programa de conducta prosocial en un grupo de estudiantes universitarios de una universidad privada de Arequipa. Se trabajó con una muestra intencional de 26 estudiantes con conductas que han transgredido las normas, a quienes se dividió en dos grupos (experimental y de control) y se les aplicó la prueba de Actitudes hacia la práctica de valores morales. El diseño de investigación fue de tipo cuasi-experimental y se tomaron medidas pre y post-test con respecto a la aplicación del programa. Los resultados señalan que no existen diferencias significativas entre el grupo experimental y el grupo control, aunque sí existen diferencias significativas entre los valores del pre y post-test.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2021-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/243010.33539/educacion.2021.v27n2.2430Educación; Vol. 27 No. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 137-154Educación; Vol. 27 Núm. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 137-1542708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430/2634https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430/2706https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430/2784Derechos de autor 2021 Walter L. Arias Gallegoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/24302025-05-07T13:27:37Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Effects of a prosocial behavior program in university students Efectos de un programa de conducta prosocial en estudiantes universitarios |
title |
Effects of a prosocial behavior program in university students |
spellingShingle |
Effects of a prosocial behavior program in university students Arias Gallegos, Walter L. Conducta prosocial, valores morales, problemas de conducta, Psicología Positiva Prosocial Behavior, moral values, behavior problems, Positive Psychology |
title_short |
Effects of a prosocial behavior program in university students |
title_full |
Effects of a prosocial behavior program in university students |
title_fullStr |
Effects of a prosocial behavior program in university students |
title_full_unstemmed |
Effects of a prosocial behavior program in university students |
title_sort |
Effects of a prosocial behavior program in university students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Arias Gallegos, Walter L. |
author |
Arias Gallegos, Walter L. |
author_facet |
Arias Gallegos, Walter L. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Conducta prosocial, valores morales, problemas de conducta, Psicología Positiva Prosocial Behavior, moral values, behavior problems, Positive Psychology |
topic |
Conducta prosocial, valores morales, problemas de conducta, Psicología Positiva Prosocial Behavior, moral values, behavior problems, Positive Psychology |
description |
The aim of this study was to evaluate the effectiveness of a prosocial behavior program in a group of university students from a private university in Arequipa. The intentional sample consisted of 26 students with behaviors that violate rules. They were divided into two groups (experimental and control) and they were administered the Attitudes Towards the Practice of Moral Values test. The research was quasi-experimental and pre and post-test measurements were made before and after the application of the program. The results indicate that there were not significant differences between the experimental group and the control group, although there were significant differences between pre-test and post-test conditions. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-25 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430 10.33539/educacion.2021.v27n2.2430 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2021.v27n2.2430 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430/2634 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430/2706 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2430/2784 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Walter L. Arias Gallegos http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Walter L. Arias Gallegos http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 27 No. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 137-154 Educación; Vol. 27 Núm. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 137-154 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844437409060618240 |
score |
13.4369335 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).