Philosophy and Sociology of Education in key of Recognition
Descripción del Articulo
This essay reflects on the educational demands of the construction of identities and the recognition of cultural differences in our democratic society. To this end,the articulation of the competences underlying the two models that coexist within our educational institutions is subj...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1290 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/1290 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Modernidad, Acción comunicativa, Habermas, Modernidad peruana, Racionalidad Recognition, educational models, humanities, competences, identity. |
Sumario: | This essay reflects on the educational demands of the construction of identities and the recognition of cultural differences in our democratic society. To this end,the articulation of the competences underlying the two models that coexist within our educational institutions is subjected to a critical review and a position is taken in favor of an educational model that includes the humanities, taking as theoretical referent the philosophical ideas of Charles Taylor. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).