Philosophy and Sociology of Education in key of Recognition

Descripción del Articulo

This essay reflects on the educational demands of the construction of identities and the recognition of cultural differences in our democratic society. To this end,the articulation of the competences underlying the two models that coexist within our educational institutions is subj...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gómez Navarro, Ángel Guillermo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1290
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/1290
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Modernidad, Acción comunicativa, Habermas, Modernidad peruana, Racionalidad
Recognition, educational models, humanities, competences, identity.
Descripción
Sumario:This essay reflects on the educational demands of the construction of identities and the recognition of cultural differences in our democratic society. To this end,the articulation of the competences underlying the two models that coexist within our educational institutions is subjected to a critical review and a position is taken in favor of an educational model that includes the humanities, taking as theoretical referent the philosophical ideas of Charles Taylor.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).