Mental health in basic education teachers during the COVID-19 pandemic: from Burnout to the solution
Descripción del Articulo
The pandemic caused by the new coronavirus (COVID-19) has generated a radical change in the teaching method of basic education teachers, as they have become possible victims of the Burnout syndrome due to the overload of functions. This article aims to review this reality in the current li...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2607 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/2607 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Síndrome de Burnout docentes COVID-19 Burnout Syndrome teachers |
Sumario: | The pandemic caused by the new coronavirus (COVID-19) has generated a radical change in the teaching method of basic education teachers, as they have become possible victims of the Burnout syndrome due to the overload of functions. This article aims to review this reality in the current literature, although the number of articles on the subject is limited. The purpose of this research is to provide a broader overview of the mental health situation of basic education teachers during the COVID-19 pandemic and try to propose some alternative solutions, including enhancing coping skills and improving remote workplace dynamics |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).