Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship

Descripción del Articulo

This research was carried out with the objective of analyzing the relationship between the evaluation of the university professor and the satisfaction of recognition needs. It is a non-experimental inductive study, of a descriptive and correlational type of mixed approach. The sample consisted of a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Scattolon Huapaya, Luciano Carlos Andrés
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2187
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2187
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Profesor universitario, satisfacción laboral, enseñanza superior, evaluación docente, reconocimiento.
University professor, job satisfaction, higher education, teacher evaluation, recognition.
id REVUNIFE_7de86921baaa24150d609b6ac92e4bdb
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2187
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationshipEvaluación del docente universitario y necesidades de reconocimiento: análisis y relaciónScattolon Huapaya, Luciano Carlos AndrésProfesor universitario, satisfacción laboral, enseñanza superior, evaluación docente, reconocimiento.University professor, job satisfaction, higher education, teacher evaluation, recognition.This research was carried out with the objective of analyzing the relationship between the evaluation of the university professor and the satisfaction of recognition needs. It is a non-experimental inductive study, of a descriptive and correlational type of mixed approach. The sample consisted of a total of 28 professors from the English area of the main campus of a Private University of Lima, in the 2018- II cycle, using a probabilistic sampling for convenience. The questionnaire was conducted as an instrument and the survey as a technique. The system used by the university shows evidence of relating positively to the recognition needs of the university teacher; the study has contributed with the verification of processes and tools applied to the evaluation and the impact on the collaborator specifically in their satisfaction of needs, oriented to generate an added value for the educational service offer that represents a competitive differential in the current global context.La investigación se llevó a cabo con el objetivo de analizar la relación entre el sistema de evaluación del docente universitario y su satisfacción de necesidades de reconocimiento. Es un estudio inductivo no experimental, de tipo descriptivo y correlacional de enfoque mixto. La muestra quedó constituida por un total de 28 docentes del área de inglés de la sede central de una Universidad Privada de Lima, en el ciclo 2018-II, utilizándose un muestreo probabilístico por conveniencia. Se utilizó el cuestionario como instrumento y la técnica de encuesta. El sistema utilizado por la universidad muestra evidencia de relacionarse positivamente con las necesidades de reconocimiento del docente universitario; se ha contribuido con la constatación de procesos y herramientas aplicadas a la evaluación y el impacto en el colaborador, específicamente en su satisfacción de necesidades, orientado a generar un valor agregado para el ofrecimiento del servicio educativo que representa un diferencial competitivo en el contexto global actual.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/218710.33539/educacion.2020.v26n1.2187Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-88Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-882708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2187/2254https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2187/2570info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/21872025-05-07T13:30:01Z
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
Evaluación del docente universitario y necesidades de reconocimiento: análisis y relación
title Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
spellingShingle Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
Scattolon Huapaya, Luciano Carlos Andrés
Profesor universitario, satisfacción laboral, enseñanza superior, evaluación docente, reconocimiento.
University professor, job satisfaction, higher education, teacher evaluation, recognition.
title_short Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
title_full Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
title_fullStr Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
title_full_unstemmed Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
title_sort Evaluation of the university professor and recognition needs: analysis and relationship
dc.creator.none.fl_str_mv Scattolon Huapaya, Luciano Carlos Andrés
author Scattolon Huapaya, Luciano Carlos Andrés
author_facet Scattolon Huapaya, Luciano Carlos Andrés
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Profesor universitario, satisfacción laboral, enseñanza superior, evaluación docente, reconocimiento.
University professor, job satisfaction, higher education, teacher evaluation, recognition.
topic Profesor universitario, satisfacción laboral, enseñanza superior, evaluación docente, reconocimiento.
University professor, job satisfaction, higher education, teacher evaluation, recognition.
description This research was carried out with the objective of analyzing the relationship between the evaluation of the university professor and the satisfaction of recognition needs. It is a non-experimental inductive study, of a descriptive and correlational type of mixed approach. The sample consisted of a total of 28 professors from the English area of the main campus of a Private University of Lima, in the 2018- II cycle, using a probabilistic sampling for convenience. The questionnaire was conducted as an instrument and the survey as a technique. The system used by the university shows evidence of relating positively to the recognition needs of the university teacher; the study has contributed with the verification of processes and tools applied to the evaluation and the impact on the collaborator specifically in their satisfaction of needs, oriented to generate an added value for the educational service offer that represents a competitive differential in the current global context.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2187
10.33539/educacion.2020.v26n1.2187
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2187
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2020.v26n1.2187
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2187/2254
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2187/2570
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-88
Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-88
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845071915136319488
score 13.361153
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).