Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language

Descripción del Articulo

The neuroscientist advances and developments help us to  comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the n...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Segovia Rubio, Rosa Del Carmen
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1337
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo.
Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism
Descripción
Sumario:The neuroscientist advances and developments help us to  comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the neuroscience andthe neuropedagogical. How, when and why do we learn are questions that have a response in the light of the neuroscience. The acquisition of language is done in a natural manner without forgetting the brain complex process. The acquisition of a second language benefits to the brain and provides it with new neural nets.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).