Appropiate actions for integral development during early childhood. A parents’ guide

Descripción del Articulo

In the present article, we present a number of recommendations that parents must take into account with regard to the integral development of their children, particularly during the first three years of their life; in relation to the alarm signals  that&a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Martínez, Mayluc
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1177
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1177
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Desarrollo, déficits, excesos, estímulos, refuerzos
Development, deficits, excess, incentives, reinforcements
Descripción
Sumario:In the present article, we present a number of recommendations that parents must take into account with regard to the integral development of their children, particularly during the first three years of their life; in relation to the alarm signals  that may appear and that are linked to some disorder, as well as behaviors in excess or deficits, which suggest actions (incentives and reinforcements) that parents can undertake in relation to motor development, imitation, communication, autonomy, social interaction and games.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).