The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
Descripción del Articulo
Education in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this, it is necess...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1325 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement |
id |
REVUNIFE_44cf59221e0bf1b07251ba235b1dc9db |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1325 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performanceEl clima organizacional y su relación con el desempeño docenteDíaz Tello, ErlithClima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continuaOrganizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvementEducation in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this, it is necessary an education in organizational quality and highly qualified teachers that permit their students analyze and seek solution to the situations of their environment. The characteristics of a good organizational climate and how it influences in the good teachers’ performance are fundamental topic to achieve the educational quality of our educational institutions, therefore, the quality principles should be developed in order to permit perceive the strengths and weaknesses. La educación es el arma más poderosa que puede existir para cambiar la sociedad. Es ese instrumento intangible que le permite al ser humano sobre salir en este mundo tan competitivo donde no solo saber leer y escribir es suficiente. Para lograrlo, necesitamos una educación de calidad organizacional y docentes altamente calificados, que permitan que sus estudiantes analicen y busquen solución frente a situaciones de su entorno. Las características de un buen clima organizacional y su influencia en el buen desempeño docente, son materia fundamental para lograr la calidad educativa de nuestras instituciones educativas; por lo cual, se debe desarrollar los principios de calidad que permitan visualizar las fortalezas y debilidades que presenta.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/132510.33539/educacion.2018.v24n2.1325Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-130Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-1302708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325/1285Derechos de autor 2018 Erlith Díaz Telloinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13252021-10-28T14:00:13Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance El clima organizacional y su relación con el desempeño docente |
title |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance |
spellingShingle |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance Díaz Tello, Erlith Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement |
title_short |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance |
title_full |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance |
title_fullStr |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance |
title_full_unstemmed |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance |
title_sort |
The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Díaz Tello, Erlith |
author |
Díaz Tello, Erlith |
author_facet |
Díaz Tello, Erlith |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement |
topic |
Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement |
description |
Education in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this, it is necessary an education in organizational quality and highly qualified teachers that permit their students analyze and seek solution to the situations of their environment. The characteristics of a good organizational climate and how it influences in the good teachers’ performance are fundamental topic to achieve the educational quality of our educational institutions, therefore, the quality principles should be developed in order to permit perceive the strengths and weaknesses. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325 10.33539/educacion.2018.v24n2.1325 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n2.1325 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325/1285 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Erlith Díaz Tello info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Erlith Díaz Tello |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-130 Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-130 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844437404776136704 |
score |
13.065149 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).