The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance

Descripción del Articulo

Education in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this,  it is necess...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Díaz Tello, Erlith
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1325
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua
Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement
id REVUNIFE_44cf59221e0bf1b07251ba235b1dc9db
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1325
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling The organizational climate and its relationship with the teachers’ performanceEl clima organizacional y su relación con el desempeño docenteDíaz Tello, ErlithClima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continuaOrganizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvementEducation in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this,  it is necessary an education in organizational quality and highly qualified teachers that permit their students analyze and seek solution to the situations of their environment. The characteristics of a good organizational climate and how it influences in the good teachers’ performance are fundamental topic to achieve the educational quality of our educational institutions, therefore, the quality principles should be developed in order to permit perceive the strengths and weaknesses. La educación es el arma más poderosa que puede existir para cambiar la sociedad. Es ese instrumento intangible que le permite al ser humano sobre salir en este mundo tan competitivo donde no solo saber leer y escribir es suficiente. Para lograrlo, necesitamos una educación de calidad organizacional y docentes altamente calificados, que permitan que sus estudiantes analicen y busquen solución frente a situaciones de su entorno. Las características de un buen clima organizacional y su influencia en el buen desempeño docente, son materia fundamental para lograr la calidad educativa de nuestras instituciones educativas; por lo cual, se debe desarrollar los principios de calidad que permitan visualizar las fortalezas y debilidades que presenta.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/132510.33539/educacion.2018.v24n2.1325Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-130Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-1302708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325/1285Derechos de autor 2018 Erlith Díaz Telloinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13252021-10-28T14:00:13Z
dc.title.none.fl_str_mv The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
El clima organizacional y su relación con el desempeño docente
title The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
spellingShingle The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
Díaz Tello, Erlith
Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua
Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement
title_short The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
title_full The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
title_fullStr The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
title_full_unstemmed The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
title_sort The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
dc.creator.none.fl_str_mv Díaz Tello, Erlith
author Díaz Tello, Erlith
author_facet Díaz Tello, Erlith
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua
Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement
topic Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua
Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement
description Education in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this,  it is necessary an education in organizational quality and highly qualified teachers that permit their students analyze and seek solution to the situations of their environment. The characteristics of a good organizational climate and how it influences in the good teachers’ performance are fundamental topic to achieve the educational quality of our educational institutions, therefore, the quality principles should be developed in order to permit perceive the strengths and weaknesses. 
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325
10.33539/educacion.2018.v24n2.1325
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2018.v24n2.1325
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325/1285
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Erlith Díaz Tello
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Erlith Díaz Tello
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-130
Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 123-130
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844437404776136704
score 13.065149
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).