Process of the Switch Majors of a Group of Peruvians College Students
Descripción del Articulo
The article develops the objectives of characterizing the vocational reelection process of a group of ten students from private universities in Metropolitan Lima (Peru) and analyzing their subjective position throughout it. The qualitative research approach with phenomenological design was used and...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3226 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/3226 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | toma de decisión profesional movilidad profesional orientación profesional subjetividad estudiante universitario career choice career change vocational guidance subjectivity collage students |
Sumario: | The article develops the objectives of characterizing the vocational reelection process of a group of ten students from private universities in Metropolitan Lima (Peru) and analyzing their subjective position throughout it. The qualitative research approach with phenomenological design was used and the data collection technique was the semi-structured interview. It was found that the vocational reelection process is composed of three stages: the election, the crisis and the vocational reelection. Likewise, during their first and second vocational choice, the young people assumed a different and opposite subjective position towards social and family demands. This change in subjective position was driven by the vocational crisis, and by the search and analysis of the consequent information. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).