The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
Descripción del Articulo
The Sturge-Weber syndrome is a neurocutaneous syndrome which severity is determined for the degree to which the brain is affected and the control of the epilepsy. It is a congenital vascular disease characterized for a capillary facial malformation (port-wine stain)&nb...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1317 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language |
id |
REVUNIFE_11cb7d013a0f690fb8d4e6c852cff51a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1317 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growthEl síndrome de sturge-weber: reporte de un caso en el centro de diagnóstico y tratamiento de problemas de lenguaje y aprendizaje de la UNIFE, motivo de aprendizaje y crecimiento profesionalCalderón Coronado, RaquelSíndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguajeSyndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, languageThe Sturge-Weber syndrome is a neurocutaneous syndrome which severity is determined for the degree to which the brain is affected and the control of the epilepsy. It is a congenital vascular disease characterized for a capillary facial malformation (port-wine stain) associated with venous and capillaries malformations in the brain and in the eye. Also, alterations can be observed in other locations (oral cavity or airway) and neurological symptoms. Founded studies present that the SWS is of unknown etiology, although there is envisage the hypothesis that the capillary malformations are the result of somatic mutations in ectodermal fetal tissues. In the educational level, there is little information about rehabilitation of speech and language, which motivated educators and experts to research and use the ingenuity and creativity to help these children. There are several clinical manifestations of this syndrome, it is important know all of these to get a proper diagnosis, follow-up and treatment of them, thus improving the quality of life of these.El síndrome de Sturge-Weber es un síndrome neurocutáneo cuya gravedad está determinada por el grado de afectación cerebral y el control de la epilepsia. Es un trastorno vascular congénito caracterizado por una malformación facial capilar (mancha en vino de Oporto) asociada a malformaciones venosas y capilares en el cerebro y en el ojo. También pueden observarse alteraciones en otras localizaciones (cavidad oral o la vía respiratoria) y síntomas neurológicos. Estudios encontrados nos dicen que el SSW es de etiología desconocida, aunque se baraja la hipótesis de que las malformaciones capilares son el resultado de mutaciones somáticas en los tejidos fetales ectodérmicos. A nivel educativo hay poca información en rehabilitación de habla y lenguaje, lo que motiva a los educadores y personal especializado a investigar y poner a prueba el ingenio y creatividad para sacar adelante a estos niños. Son múltiples las manifestaciones clínicas de este síndrome, siendo de vital importancia conocerlas todas para poder realizar un correcto diagnóstico, seguimiento y tratamiento de las mismas, mejorando así la calidad de vida de estos pacientes.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/131710.33539/educacion.2018.v24n1.1317Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-77Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-772708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317/1277Derechos de autor 2018 Raquel Calderón Coronadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13172021-10-28T14:04:52Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth El síndrome de sturge-weber: reporte de un caso en el centro de diagnóstico y tratamiento de problemas de lenguaje y aprendizaje de la UNIFE, motivo de aprendizaje y crecimiento profesional |
title |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth |
spellingShingle |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth Calderón Coronado, Raquel Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language |
title_short |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth |
title_full |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth |
title_fullStr |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth |
title_full_unstemmed |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth |
title_sort |
The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Calderón Coronado, Raquel |
author |
Calderón Coronado, Raquel |
author_facet |
Calderón Coronado, Raquel |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language |
topic |
Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language |
description |
The Sturge-Weber syndrome is a neurocutaneous syndrome which severity is determined for the degree to which the brain is affected and the control of the epilepsy. It is a congenital vascular disease characterized for a capillary facial malformation (port-wine stain) associated with venous and capillaries malformations in the brain and in the eye. Also, alterations can be observed in other locations (oral cavity or airway) and neurological symptoms. Founded studies present that the SWS is of unknown etiology, although there is envisage the hypothesis that the capillary malformations are the result of somatic mutations in ectodermal fetal tissues. In the educational level, there is little information about rehabilitation of speech and language, which motivated educators and experts to research and use the ingenuity and creativity to help these children. There are several clinical manifestations of this syndrome, it is important know all of these to get a proper diagnosis, follow-up and treatment of them, thus improving the quality of life of these. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317 10.33539/educacion.2018.v24n1.1317 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n1.1317 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317/1277 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Raquel Calderón Coronado info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Raquel Calderón Coronado |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-77 Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-77 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843169038189985792 |
score |
13.221832 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).