The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth

Descripción del Articulo

The Sturge-Weber syndrome is a neurocutaneous syndrome which severity is determined for the degree to which the brain is affected and the control of the epilepsy. It is a congenital vascular disease characterized for a capillary facial malformation (port-wine stain)&nb...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Calderón Coronado, Raquel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1317
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje
Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language
id REVUNIFE_11cb7d013a0f690fb8d4e6c852cff51a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1317
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growthEl síndrome de sturge-weber: reporte de un caso en el centro de diagnóstico y tratamiento de problemas de lenguaje y aprendizaje de la UNIFE, motivo de aprendizaje y crecimiento profesionalCalderón Coronado, RaquelSíndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguajeSyndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, languageThe Sturge-Weber syndrome is a neurocutaneous syndrome which severity is determined for the degree to which the brain is affected and the control of the epilepsy. It is a congenital vascular disease characterized for a capillary facial malformation (port-wine stain) associated with venous and capillaries malformations in the brain and in the eye. Also, alterations can be observed in other locations (oral cavity or airway) and neurological symptoms. Founded studies present that the SWS is of unknown etiology, although there is envisage the hypothesis that the capillary malformations are the result of somatic mutations in ectodermal fetal tissues. In the educational level, there is little information about  rehabilitation of speech and language, which motivated educators and experts to research and use the ingenuity and creativity to help these children. There are several clinical manifestations of this syndrome, it is important know all of these to get a proper diagnosis, follow-up and treatment of them, thus improving the quality of life of these.El síndrome de Sturge-Weber es un síndrome neurocutáneo cuya gravedad está determinada por el grado de afectación cerebral y el control de la epilepsia. Es un trastorno vascular congénito caracterizado por una malformación facial capilar (mancha en vino de Oporto) asociada a malformaciones venosas y capilares en el cerebro y en el ojo. También pueden observarse alteraciones en otras localizaciones (cavidad oral o la vía respiratoria) y síntomas neurológicos. Estudios encontrados nos dicen que el SSW es de etiología desconocida, aunque se baraja la hipótesis de que las malformaciones capilares son el resultado de mutaciones somáticas en los tejidos fetales ectodérmicos. A nivel educativo hay poca información en rehabilitación de habla y lenguaje, lo que motiva a los educadores y personal especializado a investigar y poner a prueba el ingenio y creatividad para sacar adelante a estos niños. Son múltiples las manifestaciones clínicas de este síndrome, siendo de vital importancia conocerlas todas para poder realizar un correcto diagnóstico, seguimiento y tratamiento de las mismas, mejorando así la calidad de vida de estos pacientes.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/131710.33539/educacion.2018.v24n1.1317Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-77Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-772708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317/1277Derechos de autor 2018 Raquel Calderón Coronadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13172021-10-28T14:04:52Z
dc.title.none.fl_str_mv The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
El síndrome de sturge-weber: reporte de un caso en el centro de diagnóstico y tratamiento de problemas de lenguaje y aprendizaje de la UNIFE, motivo de aprendizaje y crecimiento profesional
title The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
spellingShingle The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
Calderón Coronado, Raquel
Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje
Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language
title_short The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
title_full The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
title_fullStr The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
title_full_unstemmed The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
title_sort The sturge-weber syndrome: a case report in the diagnosis center of language and learning of the UNIFE, reason for learning and professional growth
dc.creator.none.fl_str_mv Calderón Coronado, Raquel
author Calderón Coronado, Raquel
author_facet Calderón Coronado, Raquel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje
Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language
topic Síndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, terapia, lenguaje
Syndrome, angioma, Sturge-Weber, glaucoma, therapy, language
description The Sturge-Weber syndrome is a neurocutaneous syndrome which severity is determined for the degree to which the brain is affected and the control of the epilepsy. It is a congenital vascular disease characterized for a capillary facial malformation (port-wine stain) associated with venous and capillaries malformations in the brain and in the eye. Also, alterations can be observed in other locations (oral cavity or airway) and neurological symptoms. Founded studies present that the SWS is of unknown etiology, although there is envisage the hypothesis that the capillary malformations are the result of somatic mutations in ectodermal fetal tissues. In the educational level, there is little information about  rehabilitation of speech and language, which motivated educators and experts to research and use the ingenuity and creativity to help these children. There are several clinical manifestations of this syndrome, it is important know all of these to get a proper diagnosis, follow-up and treatment of them, thus improving the quality of life of these.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317
10.33539/educacion.2018.v24n1.1317
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2018.v24n1.1317
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1317/1277
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Raquel Calderón Coronado
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Raquel Calderón Coronado
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-77
Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 73-77
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843169038189985792
score 13.221832
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).