Performance of futureteachers on verbal "part of" problem

Descripción del Articulo

This paper presents the preliminary results of a pilot experiment in which prospective elementary school teachers have to solve arithmetic problems from elementary school textbooks related to the use of fractions through a technological environment. The main objective of the experiment, in addition...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Sanz, Maria T, López-Iñesta, Emilia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional de Huancavelica
Repositorio:UNH-Revistas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unh.edu.pe:article/22
Enlace del recurso:https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Problem solving
Technology
Teacher trainees
Fractions
Resolución de problemas
Tecnología, Profesorado en formación
Fracciones
id REVUNH_d9188897769a620404eeafcd85763a5b
oai_identifier_str oai:revistas.unh.edu.pe:article/22
network_acronym_str REVUNH
network_name_str UNH-Revistas
repository_id_str
spelling Performance of futureteachers on verbal "part of" problemRendimiento de futuros maestros en problemas verbales de "parte de"Sanz, Maria TLópez-Iñesta, EmiliaProblem solvingTechnologyTeacher traineesFractionsResolución de problemasTecnología, Profesorado en formaciónFraccionesThis paper presents the preliminary results of a pilot experiment in which prospective elementary school teachers have to solve arithmetic problems from elementary school textbooks related to the use of fractions through a technological environment. The main objective of the experiment, in addition to assessing the knowledge of the future teachers, is to measure the performance of the students based on the type of feedback received after answering multiple choice questions. The data collected allow us to verify the positive impact of using messages with aids compared to using only correct or error messages. On the other hand, we consolidate a methodology to use the measurement of student reading time provided by the technological environment as a proxy to determine the complexity of verbal problems.Este trabajo presenta los resultados preliminares de un experimento piloto en el que futuros docentes de Educación Primaria han de resolver problemas aritméticos de libros de texto de primaria relacionados con el uso de fracciones a través de un entorno tecnológico. El objetivo principal del experimento, además de evaluar los conocimientos del futuro profesorado, es medir el desempeño de los estudiantes en función del tipo de retroalimentación recibida tras responder preguntas de opciones múltiples. Los datos recopilados nos permiten verificar el impacto positivo de usar mensajes con ayudas en comparación al uso de solo mensajes de correcto o de error. Por otro lado, se consolida una metodología para utilizar la medición del tiempo de lectura del alumnado proporcionada por el entorno tecnológico como proxy para determinar la complejidad de los problemas verbales.Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Huancavelica, Perú2021-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/2210.54943/rq.v12i1.22Quintaesencia; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 13Quintaesencia; Vol. 12 No. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 132076-5363reponame:UNH-Revistasinstname:Universidad Nacional de Huancavelicainstacron:UNHspahttps://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/21https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/65Derechos de autor 2022 Maria Teresa Sanz, Emilia López-Iñestahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unh.edu.pe:article/222022-12-01T21:40:02Z
dc.title.none.fl_str_mv Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
Rendimiento de futuros maestros en problemas verbales de "parte de"
title Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
spellingShingle Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
Sanz, Maria T
Problem solving
Technology
Teacher trainees
Fractions
Resolución de problemas
Tecnología, Profesorado en formación
Fracciones
title_short Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
title_full Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
title_fullStr Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
title_full_unstemmed Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
title_sort Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
dc.creator.none.fl_str_mv Sanz, Maria T
López-Iñesta, Emilia
author Sanz, Maria T
author_facet Sanz, Maria T
López-Iñesta, Emilia
author_role author
author2 López-Iñesta, Emilia
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Problem solving
Technology
Teacher trainees
Fractions
Resolución de problemas
Tecnología, Profesorado en formación
Fracciones
topic Problem solving
Technology
Teacher trainees
Fractions
Resolución de problemas
Tecnología, Profesorado en formación
Fracciones
description This paper presents the preliminary results of a pilot experiment in which prospective elementary school teachers have to solve arithmetic problems from elementary school textbooks related to the use of fractions through a technological environment. The main objective of the experiment, in addition to assessing the knowledge of the future teachers, is to measure the performance of the students based on the type of feedback received after answering multiple choice questions. The data collected allow us to verify the positive impact of using messages with aids compared to using only correct or error messages. On the other hand, we consolidate a methodology to use the measurement of student reading time provided by the technological environment as a proxy to determine the complexity of verbal problems.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22
10.54943/rq.v12i1.22
url https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22
identifier_str_mv 10.54943/rq.v12i1.22
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/21
https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/65
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Maria Teresa Sanz, Emilia López-Iñesta
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Maria Teresa Sanz, Emilia López-Iñesta
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Huancavelica, Perú
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Huancavelica, Perú
dc.source.none.fl_str_mv Quintaesencia; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 13
Quintaesencia; Vol. 12 No. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 13
2076-5363
reponame:UNH-Revistas
instname:Universidad Nacional de Huancavelica
instacron:UNH
instname_str Universidad Nacional de Huancavelica
instacron_str UNH
institution UNH
reponame_str UNH-Revistas
collection UNH-Revistas
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1820723115661983744
score 13.861517
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).