Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
Descripción del Articulo
This paper presents the preliminary results of a pilot experiment in which prospective elementary school teachers have to solve arithmetic problems from elementary school textbooks related to the use of fractions through a technological environment. The main objective of the experiment, in addition...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Nacional de Huancavelica |
| Repositorio: | UNH-Revistas |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unh.edu.pe:article/22 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Problem solving Technology Teacher trainees Fractions Resolución de problemas Tecnología, Profesorado en formación Fracciones |
| id |
REVUNH_d9188897769a620404eeafcd85763a5b |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unh.edu.pe:article/22 |
| network_acronym_str |
REVUNH |
| network_name_str |
UNH-Revistas |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problemRendimiento de futuros maestros en problemas verbales de "parte de"Sanz, Maria TLópez-Iñesta, EmiliaProblem solvingTechnologyTeacher traineesFractionsResolución de problemasTecnología, Profesorado en formaciónFraccionesThis paper presents the preliminary results of a pilot experiment in which prospective elementary school teachers have to solve arithmetic problems from elementary school textbooks related to the use of fractions through a technological environment. The main objective of the experiment, in addition to assessing the knowledge of the future teachers, is to measure the performance of the students based on the type of feedback received after answering multiple choice questions. The data collected allow us to verify the positive impact of using messages with aids compared to using only correct or error messages. On the other hand, we consolidate a methodology to use the measurement of student reading time provided by the technological environment as a proxy to determine the complexity of verbal problems.Este trabajo presenta los resultados preliminares de un experimento piloto en el que futuros docentes de Educación Primaria han de resolver problemas aritméticos de libros de texto de primaria relacionados con el uso de fracciones a través de un entorno tecnológico. El objetivo principal del experimento, además de evaluar los conocimientos del futuro profesorado, es medir el desempeño de los estudiantes en función del tipo de retroalimentación recibida tras responder preguntas de opciones múltiples. Los datos recopilados nos permiten verificar el impacto positivo de usar mensajes con ayudas en comparación al uso de solo mensajes de correcto o de error. Por otro lado, se consolida una metodología para utilizar la medición del tiempo de lectura del alumnado proporcionada por el entorno tecnológico como proxy para determinar la complejidad de los problemas verbales.Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Huancavelica, Perú2021-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/2210.54943/rq.v12i1.22Quintaesencia; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 13Quintaesencia; Vol. 12 No. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 132076-5363reponame:UNH-Revistasinstname:Universidad Nacional de Huancavelicainstacron:UNHspahttps://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/21https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/65Derechos de autor 2022 Maria Teresa Sanz, Emilia López-Iñestahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unh.edu.pe:article/222022-12-01T21:40:02Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem Rendimiento de futuros maestros en problemas verbales de "parte de" |
| title |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem |
| spellingShingle |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem Sanz, Maria T Problem solving Technology Teacher trainees Fractions Resolución de problemas Tecnología, Profesorado en formación Fracciones |
| title_short |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem |
| title_full |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem |
| title_fullStr |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem |
| title_full_unstemmed |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem |
| title_sort |
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Sanz, Maria T López-Iñesta, Emilia |
| author |
Sanz, Maria T |
| author_facet |
Sanz, Maria T López-Iñesta, Emilia |
| author_role |
author |
| author2 |
López-Iñesta, Emilia |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Problem solving Technology Teacher trainees Fractions Resolución de problemas Tecnología, Profesorado en formación Fracciones |
| topic |
Problem solving Technology Teacher trainees Fractions Resolución de problemas Tecnología, Profesorado en formación Fracciones |
| description |
This paper presents the preliminary results of a pilot experiment in which prospective elementary school teachers have to solve arithmetic problems from elementary school textbooks related to the use of fractions through a technological environment. The main objective of the experiment, in addition to assessing the knowledge of the future teachers, is to measure the performance of the students based on the type of feedback received after answering multiple choice questions. The data collected allow us to verify the positive impact of using messages with aids compared to using only correct or error messages. On the other hand, we consolidate a methodology to use the measurement of student reading time provided by the technological environment as a proxy to determine the complexity of verbal problems. |
| publishDate |
2021 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-21 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22 10.54943/rq.v12i1.22 |
| url |
https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22 |
| identifier_str_mv |
10.54943/rq.v12i1.22 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/21 https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/22/65 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Maria Teresa Sanz, Emilia López-Iñesta https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Maria Teresa Sanz, Emilia López-Iñesta https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Huancavelica, Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Huancavelica, Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Quintaesencia; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 13 Quintaesencia; Vol. 12 No. 1 (2021): Enero - Diciembre; 8 - 13 2076-5363 reponame:UNH-Revistas instname:Universidad Nacional de Huancavelica instacron:UNH |
| instname_str |
Universidad Nacional de Huancavelica |
| instacron_str |
UNH |
| institution |
UNH |
| reponame_str |
UNH-Revistas |
| collection |
UNH-Revistas |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1820723115661983744 |
| score |
13.861517 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).