Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution
Descripción del Articulo
The objective of the research was to establish the correlation that exists between the strategic direction and the institutional climate in the teachers of the Javier Pulgar Vidal Educational Institution, Utao 2019. The research level was correlational, and the applied type, non-experimental, cross-...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1283 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1283 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | organización pedagogía administración participación social organization pedagogy administration social participation |
| id |
REVUNHEVAL_b7c7ec38dcd9831a29dc2e36cff62c24 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1283 |
| network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institutionDirección estratégica y clima institucional en docentes de una institución educativaMeza-Loreña, Ruth B.organizaciónpedagogíaadministraciónparticipación socialorganizationpedagogyadministrationsocial participationThe objective of the research was to establish the correlation that exists between the strategic direction and the institutional climate in the teachers of the Javier Pulgar Vidal Educational Institution, Utao 2019. The research level was correlational, and the applied type, non-experimental, cross-sectional design. The population was represented by all the teachers of the Javier Pulgar Vidal de Utao Educational Institution where the on-site sampling was carried out, being made up of 23 teachers. The instrument used was a survey and its instrument a questionnaire, validated by experts in the educational area, obtaining a reliability of 0.966 according to Cronbach's Alpha. The results for r = 0.9357 indicate a high and positive relationship, which determined a Degree of dependence = 87.55%; In other words, the establishment of a Strategic Direction in an educational institution fosters an institutional climate and it is concluded that there is a high positive relationship between Strategic Direction and Institutional Climate among the teachers of the Educational Institution Javier Pulgar Vidal, Utao 2019.La investigación tuvo como objetivo establecer la correlación que existe entre la dirección estratégica y el clima institucional en los docentes de la Institución Educativa Javier Pulgar Vidal, Utao 2019. El nivel de investigación fue correlacional, y el tipo aplicado, diseño no experimental, transversal. La población estuvo representada por todos los docentes de la Institución Educativa Javier Pulgar Vidal de Utao donde se llevó a cabo la toma de muestras in situ, quedando conformada por 23 docentes. El instrumento empleado fue una encuesta y su instrumento un cuestionario, validado por los expertos en el área educativa, obteniendo una confiabilidad de 0.966 según Alfa de Cronbach. Los resultados para r=0,9357 indican una relación alta y positiva, la que determinó un Grado de dependencia=87,55%; es decir el establecimiento de una Dirección estratégica en una institución educativa propicia un clima institucional y se concluye que existe una relación positiva alta entre Dirección estratégica y Clima institucional entre los docentes de la Institución Educativa Javier Pulgar Vidal, Utao 2019.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2021-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/128310.46276/rifce.v7i2.1283Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 36-412707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1283/1152http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1283/1179info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/12832021-11-15T07:16:29Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution Dirección estratégica y clima institucional en docentes de una institución educativa |
| title |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution |
| spellingShingle |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution Meza-Loreña, Ruth B. organización pedagogía administración participación social organization pedagogy administration social participation |
| title_short |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution |
| title_full |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution |
| title_fullStr |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution |
| title_full_unstemmed |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution |
| title_sort |
Strategic direction and institutional climate in teachers of an educational institution |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Meza-Loreña, Ruth B. |
| author |
Meza-Loreña, Ruth B. |
| author_facet |
Meza-Loreña, Ruth B. |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
organización pedagogía administración participación social organization pedagogy administration social participation |
| topic |
organización pedagogía administración participación social organization pedagogy administration social participation |
| description |
The objective of the research was to establish the correlation that exists between the strategic direction and the institutional climate in the teachers of the Javier Pulgar Vidal Educational Institution, Utao 2019. The research level was correlational, and the applied type, non-experimental, cross-sectional design. The population was represented by all the teachers of the Javier Pulgar Vidal de Utao Educational Institution where the on-site sampling was carried out, being made up of 23 teachers. The instrument used was a survey and its instrument a questionnaire, validated by experts in the educational area, obtaining a reliability of 0.966 according to Cronbach's Alpha. The results for r = 0.9357 indicate a high and positive relationship, which determined a Degree of dependence = 87.55%; In other words, the establishment of a Strategic Direction in an educational institution fosters an institutional climate and it is concluded that there is a high positive relationship between Strategic Direction and Institutional Climate among the teachers of the Educational Institution Javier Pulgar Vidal, Utao 2019. |
| publishDate |
2021 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1283 10.46276/rifce.v7i2.1283 |
| url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1283 |
| identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v7i2.1283 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1283/1152 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1283/1179 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 36-41 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
| instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| instacron_str |
UNHEVAL |
| institution |
UNHEVAL |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846970933786443776 |
| score |
12.837637 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).