Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
Descripción del Articulo
The objective of the investigation was to determine the relationship between the evaluation of the Graduate Profile with the Achievement of the Competences for the Accreditation of the Second Professional Specialty Program of official students of the Peruvian Navy, Lima Peru. Method: the study was q...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/686 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | planes de mejora calidad educativa certificación improvement plans educational quality certification |
id |
REVUNHEVAL_9158d46f45546aea74718555895ffd71 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/686 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional AccreditationEvaluación del Perfil del Egresado y el Logro de las Competencias para la Acreditación InstitucionalEspinoza-Narcizo, Arnostron E.planes de mejoracalidad educativacertificaciónimprovement planseducational qualitycertificationThe objective of the investigation was to determine the relationship between the evaluation of the Graduate Profile with the Achievement of the Competences for the Accreditation of the Second Professional Specialty Program of official students of the Peruvian Navy, Lima Peru. Method: the study was quantitative, descriptive - correlational. For data collection, two instruments were prepared with a sample of 10 students, using an opinion survey of official students using the value scale: Average 1, Superior Average 2 and Superior Average 3. For hypothesis testing, Pearson's correlation, achieving a high positive correlation for each dimension of the study. Result: the study carried out has shown that there is a direct and significant relationship between the evaluation of the graduate's profile and the achievement of the skills for Accreditation of the Second Specialty Program at a significance level of 5% and a p-value = 0.000 <0.05 , concluding that the evaluation of the Graduate Profile positively influences the Program Accreditation.La investigación tuvo como objetivo determinar la relación que existe entre la evaluación del Perfil del Egresado con el Logro de las Competencias para la Acreditación del Programa de Segunda Especialidad Profesional de estudiantes oficiales de la Marina de Guerra del Perú, Lima Perú. Método: el estudio fue de carácter cuantitativo, descriptivo – correlacional. Para la recolección de datos se elaboraron tres instrumentos, una muestra de 10 estudiantes y una encuesta de opinión a los estudiantes oficiales, utilizando la escala de valor: Promedio 1, Superior Promedio 2 y Superior Promedio 3. Para el contraste de hipótesis se usó la correlación de Pearson, logrando una correlación positiva alta para cada dimensión del estudio. Resultados: el estudio realizado ha demostrado que existe relación directa y significativa entre la evaluación del perfil del egresado con el logro de las competencias para la Acreditación del Programa de Segunda Especialidad a un nivel de significancia del 5% y un valor p = 0.000 < 0.05, concluyendo que la evaluación del Perfil del Egresado influye positivamente en la Acreditación del Programa.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2020-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/68610.33554/riv.14.3.686Investigación Valdizana; Vol. 14 No. 3 (2020); 129-139Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 129-139Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 129-1391995-445X1994-1420reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/644http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/660Derechos de autor 2020 Arnostron E. Espinoza-Narcizoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/6862020-11-12T01:45:07Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation Evaluación del Perfil del Egresado y el Logro de las Competencias para la Acreditación Institucional |
title |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation |
spellingShingle |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation Espinoza-Narcizo, Arnostron E. planes de mejora calidad educativa certificación improvement plans educational quality certification |
title_short |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation |
title_full |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation |
title_fullStr |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation |
title_full_unstemmed |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation |
title_sort |
Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Espinoza-Narcizo, Arnostron E. |
author |
Espinoza-Narcizo, Arnostron E. |
author_facet |
Espinoza-Narcizo, Arnostron E. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
planes de mejora calidad educativa certificación improvement plans educational quality certification |
topic |
planes de mejora calidad educativa certificación improvement plans educational quality certification |
description |
The objective of the investigation was to determine the relationship between the evaluation of the Graduate Profile with the Achievement of the Competences for the Accreditation of the Second Professional Specialty Program of official students of the Peruvian Navy, Lima Peru. Method: the study was quantitative, descriptive - correlational. For data collection, two instruments were prepared with a sample of 10 students, using an opinion survey of official students using the value scale: Average 1, Superior Average 2 and Superior Average 3. For hypothesis testing, Pearson's correlation, achieving a high positive correlation for each dimension of the study. Result: the study carried out has shown that there is a direct and significant relationship between the evaluation of the graduate's profile and the achievement of the skills for Accreditation of the Second Specialty Program at a significance level of 5% and a p-value = 0.000 <0.05 , concluding that the evaluation of the Graduate Profile positively influences the Program Accreditation. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686 10.33554/riv.14.3.686 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686 |
identifier_str_mv |
10.33554/riv.14.3.686 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/644 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/660 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Arnostron E. Espinoza-Narcizo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Arnostron E. Espinoza-Narcizo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Valdizana; Vol. 14 No. 3 (2020); 129-139 Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 129-139 Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 129-139 1995-445X 1994-1420 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846336689685921792 |
score |
12.789434 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).