Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation

Descripción del Articulo

The objective of the investigation was to determine the relationship between the evaluation of the Graduate Profile with the Achievement of the Competences for the Accreditation of the Second Professional Specialty Program of official students of the Peruvian Navy, Lima Peru. Method: the study was q...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Espinoza-Narcizo, Arnostron E.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/686
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:planes de mejora
calidad educativa
certificación
improvement plans
educational quality
certification
id REVUNHEVAL_9158d46f45546aea74718555895ffd71
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/686
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional AccreditationEvaluación del Perfil del Egresado y el Logro de las Competencias para la Acreditación InstitucionalEspinoza-Narcizo, Arnostron E.planes de mejoracalidad educativacertificaciónimprovement planseducational qualitycertificationThe objective of the investigation was to determine the relationship between the evaluation of the Graduate Profile with the Achievement of the Competences for the Accreditation of the Second Professional Specialty Program of official students of the Peruvian Navy, Lima Peru. Method: the study was quantitative, descriptive - correlational. For data collection, two instruments were prepared with a sample of 10 students, using an opinion survey of official students using the value scale: Average 1, Superior Average 2 and Superior Average 3. For hypothesis testing, Pearson's correlation, achieving a high positive correlation for each dimension of the study. Result: the study carried out has shown that there is a direct and significant relationship between the evaluation of the graduate's profile and the achievement of the skills for Accreditation of the Second Specialty Program at a significance level of 5% and a p-value = 0.000 <0.05 , concluding that the evaluation of the Graduate Profile positively influences the Program Accreditation.La investigación tuvo como objetivo determinar la relación que existe entre la evaluación del Perfil del Egresado con el Logro de las Competencias para la Acreditación del Programa de Segunda Especialidad Profesional de estudiantes oficiales de la Marina de Guerra del Perú, Lima Perú. Método: el estudio fue de carácter cuantitativo, descriptivo – correlacional. Para la recolección de datos se elaboraron tres instrumentos, una muestra de 10 estudiantes y una encuesta de opinión a los estudiantes oficiales, utilizando la escala de valor: Promedio 1, Superior Promedio 2 y Superior Promedio 3. Para el contraste de hipótesis se usó la correlación de Pearson, logrando una correlación positiva alta para cada dimensión del estudio. Resultados: el estudio realizado ha demostrado que existe relación directa y significativa entre la evaluación del perfil del egresado con el logro de las competencias para la Acreditación del Programa de Segunda Especialidad a un nivel de significancia del 5% y un valor p = 0.000 < 0.05, concluyendo que la evaluación del Perfil del Egresado influye positivamente en la Acreditación del Programa.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2020-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/68610.33554/riv.14.3.686Investigación Valdizana; Vol. 14 No. 3 (2020); 129-139Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 129-139Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 129-1391995-445X1994-1420reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/644http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/660Derechos de autor 2020 Arnostron E. Espinoza-Narcizoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/6862020-11-12T01:45:07Z
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
Evaluación del Perfil del Egresado y el Logro de las Competencias para la Acreditación Institucional
title Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
spellingShingle Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
Espinoza-Narcizo, Arnostron E.
planes de mejora
calidad educativa
certificación
improvement plans
educational quality
certification
title_short Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
title_full Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
title_fullStr Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
title_full_unstemmed Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
title_sort Evaluation of the Graduate Profile and the Achievement of Competences for the Institutional Accreditation
dc.creator.none.fl_str_mv Espinoza-Narcizo, Arnostron E.
author Espinoza-Narcizo, Arnostron E.
author_facet Espinoza-Narcizo, Arnostron E.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv planes de mejora
calidad educativa
certificación
improvement plans
educational quality
certification
topic planes de mejora
calidad educativa
certificación
improvement plans
educational quality
certification
description The objective of the investigation was to determine the relationship between the evaluation of the Graduate Profile with the Achievement of the Competences for the Accreditation of the Second Professional Specialty Program of official students of the Peruvian Navy, Lima Peru. Method: the study was quantitative, descriptive - correlational. For data collection, two instruments were prepared with a sample of 10 students, using an opinion survey of official students using the value scale: Average 1, Superior Average 2 and Superior Average 3. For hypothesis testing, Pearson's correlation, achieving a high positive correlation for each dimension of the study. Result: the study carried out has shown that there is a direct and significant relationship between the evaluation of the graduate's profile and the achievement of the skills for Accreditation of the Second Specialty Program at a significance level of 5% and a p-value = 0.000 <0.05 , concluding that the evaluation of the Graduate Profile positively influences the Program Accreditation.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-07-31
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686
10.33554/riv.14.3.686
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686
identifier_str_mv 10.33554/riv.14.3.686
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/644
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/686/660
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Arnostron E. Espinoza-Narcizo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Arnostron E. Espinoza-Narcizo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Valdizana; Vol. 14 No. 3 (2020); 129-139
Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 129-139
Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 129-139
1995-445X
1994-1420
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846336689685921792
score 12.789434
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).